اخبار بروجرد

فرماندار بروجرد: رسانه‎‎ها به جای کاستی‎ها نقاط قوت را انعکاس دهند/حال تولیدکنندگان خوب نیست/افتتاح پل شهدای دانش‎آموز تا پایان امسال

روزهای بروجرد- فرماندار بروجرد گفت: رسانه‎ها به جای بولد کردن مشکلات به انعکاس نقاط قوت بروجرد بپردازند.

به گزارش فارس، رضا آریایی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: رسانه‎ها به جای پرداختن به مسائل کوچک و بولد کردن آن‌ها به دنبال انعکاس و انتقال نقاط قوت این شهرستان باشند.

وی به نقش دو سویه ارتباطی خبرنگاران با مردم و مسؤولان اشاره و عنوان کرد: خبرنگاران به عنوان ناظران بر عملکرد مدیران ایرادها را منتقل و گوشزد کنند.

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه از بیان انتقادات ناراحت نمی‎شود، بیان کرد: هدف انجام کار بهتر است و اگر در این مسیر اشتباهات را به ما بگویید، خوشحال می‎شویم، خبرنگاران معایب کار را به ما بگویند تا در جهت رفع آن‎ها اقدام کنیم.

آریایی همچنین از فعالان عرصه خبر و رسانه خواست که تنها به انعکاس اخبار اکتفا نکرده بلکه هوش، خلاقیت و ذکاوت به خرج بدهند و موضوعات را پیگیری و دنبال کنند.

وی سپس از شنیدن گوشه‎هایی از مشکلات خبرنگاران ادامه داد: ساماندهی خبرنگاران تا حد زیادی در رفع بخشی از مشکلات و تامین مطالبات آنان تاثیر دارد.

فرماندار بروجرد در انتقاد به حضور رپرتاژبگیران استانی در برنامه‎های سفر مسؤولان ارشد کشوری به بروجرد گفت: در جلسه اخیر معاونین استاندار تاکید شده است که این اتفاق رخ ندهد و مصوب شد که برای پوشش اخبار حضور مسؤولان کشوری از اصحاب رسانه همان شهرستان استفاده شود.

عدم نیروسازی در ادارات، مانعی در جابجایی مدیران

آریایی در ادامه به سوالات مطرح شده در حوزه شهرستان بروجرد پاسخ و گفت و در خصوص سوالی مبنی بر ماندگاری چندین ساله برخی مدیران در ادارات و عدم جابجایی آنان افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که در ادارات ما نیروسازی نشده و گزینه‎ای برای جایگزینی نداریم.

وی تاکید کرد: از دیگر محدودیت‎ها در جابجایی مدیران این است که گفته می‎شود نیروی غیر بومی و. افرادی خارج از سازمان مربوطه به کار گرفته نشود، البته معتقدم که تغییر در هر سیستمی لازم است و این اصل باید در مدیریت‎ها هم اعمال شود.

فرماندار بروجرد با تاکید بر اینکه هدف از تغییرات انجام بهتر امور و کارهای مردم است، تصریح کرد: البته اهل دشمنی و عداوت با کسی نیستم و تغییرات مدیریتی بدون قصد و غرض انجام می‎شود.

آریایی خاطر نشان کرد: نیامده‎ام که به تنش‎ها اضافه کنم، بلکه آمده‎ام که قدری از تنش‎ها کم کنم، از طرفی همه آدم‎ها برای مردم یکسان هستند.

وی سپس در پاسخ به سوالی در خصوص شیوه عملکردی برخی مدیران در پاسخ به خبرنگاران و اینکه باید از مدیرکل خود اجازه بگیرند، گفت: وقتی فردی در جایگاهی قرار گرفته و در محل خدمت خود مشغول به کار می‎شود، او به نوعی مسؤول همه اتفاقاتی است که در حوزه کاری‎اش رخ می‎دهد.

فرماندار بروجرد ادامه داد: از طرفی بعید می‎دانم که مدیرکلی به مدیر شهرستانی‎اش گفته باشد که حق حرف زدن ندارد، چرا که هر کسی در هر جایگاهی موظف است پاسخگوی اعمال، رفتار و مسؤولیت کاری‎اش باشد و مدیری که اینچنین نباشد، یا سواد ندارد و یا معلومات، جرأت و جسارت و چنین فردی ماندنش در سمت بی‌خود است.

آریایی با اشاره به اینکه یکی از دلایل اعتماد نکردن مردم به مدیران دادن وعده‎های نادرست است، افزود: از طرفی بنده مسؤول توضیح دادن درباره عملکرد مدیران نیستم و نمی‎توانم به جای کسی قول بدهم، بلکه وظیفه‎ام پیگیری برای انجام به موقع کارها است.

وی همچنین اعلام کرد که موافق برگزاری جلسات متعدد نیست، چرا که هر چه تعداد برگزاری جلسات بیشتر باشد، به این معنا است که ناهماهنگی‎ها بیشتر است.

فرماندار بروجرد افزود: به جای برگزاری جلسات متعدد می‎کوشم که موضوعات را از طریق ارتباط با مدیر دستگاه مربوطه دنبال کرده و به سرانجام برسانم، البته با استفاده از روابطی که در استان دارم، خیلی از کارها به جلو می‎برم و انجام می‎دهم.

ورود بخش خصوصی به حل مشکل بیکاری کمک می‎کند

آریایی در بخش دیگری از سخنان خود به معضل بیکاری اشاره و تاکید کرد: البته این موضوع خاص شهرستان بروجرد یا استان لرستان نبوده بلکه معضلی کشوری است، اما مادامی که ظرفیت بخش خصوصی وارد بازار نشود، عملا نمی‎توان مشکل بیکاری را حل کرد.

وی البته به بیان گوشه‎هایی از مشکلات و موانع پیش روی سرمایه‎گذاران پرداخت و گفت: موانع موجود در سیستم دولتی و برخوردهای نامناسب ادارات چالش‎هایی را برای این افراد ایجاد کرده و مانع سرمایه‎گذاری آن‎ها می‎شود.

فرماندار بروجرد سپس به مشکلات پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان پرداخت و افزود: بسیاری از این صاحبان خلاق و مبتکر واحدهای تولیدی به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط بانکی و بالا رفتن سود و جرائم دیرکرد با چالش مواجه شده‎اند.

آریایی بیان کرد:  البته دولت در بند “و” تبصره ۱۶ اعلام کرده است که با پرداخت رقم اولیه تسهیلات و سود آن‎ها، بقیه جرائم بانکی بخشید ه می‎شود و این می‎تواند گشایشی برای صنعتگران باشد.

وی با اشاره به اینکه این روزها حال تولیدکنندگان خوب نیست، خاطرنشان کرد: امید اشت با تمهیداتی که در کلان کشور برای این قشر مولد اتخاذ می‎شود، شاهد بهبود وضعیت تولید باشیم.

فرماندار بروجرد در ادامه گریزی به وضعیت عمرانی پروژه‎های عمرانی این شهرستان زد و گفت: اعتبارات عمرانی تا حدودی به دلیل محدودیت‎های ایجاد شده در کشور کاهش یافته و استان لرستان و شهرستان بروجرد نیز متاثر از این شرایط است.

آریایی بیان کرد: برخی پروژه‎ها به دلیل اینکه منابع اعتباراتی سال ۹۶ آن‎ها خاتمه یافته فوق‌العاده کند شده‎اند، البته از ماه آینده اکثر پروژه‎های عمرانی با توجه به تزریق اعتبار فعال خواهند شد.

تاکید استاندار بر تکمیل پل شهدای دانش‎آموز

وی با اشاره به حساسیت استاندار لرستان در خصوص تکمیل پروژه پل شهدای دانش‎آموز بروجرد اظهار کرد: همه تلاشمان این است که این پروژه در دهه فجر امسال به بهره‎برداری برسد.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: البته این پروژه مشکل ریالی ندارد اما بزرگ و حجیم بودن کار تا حدودی وقت‎گیر شده است، با این وجود استانداری اعلام کرده است که این پروژه را صفر تا ۱۰ به تمام برساند.

آریایی با اشاره به نصب بخش‎هایی از عرشه‎های این پل عنوان کرد: قرار است قرارداد جدیدی با پیمانکار برای ادامه کار منعقد شود، اما اگر به توافق نرسیم در ادامه از پیمانکاران بومی بروجرد استفاده می‎کنیم.

ضرورت ورود هلیدینگ جدید برای احداث منطقه ویژه اقتصادی

وی سپس در خصوص وضعیت منطقه ویژه اقتصادی بروجرد تاکید کرد: شرکت آبادراهان پارس به دلیل پاره‎ای مشکلات و موانع اعلام انصراف کرد و اخیرا شرکت دیگری وارد کار شده و قرار است طی روزهای اخیر با حضور استاندار نشست اولیه‎ای برگزار و در صورت اثبات اهلیت این شرکت ادامه کار به پیش برود.

فرماندار بروجرد البته احداث منطقه ویژه اقتصادی را زمان‎بر خواند و گفت: این پروژه بزرگ به اعتبارات کلان نیاز دارد، بنابراین لازم است که هلدینگ بزرگی وارد شود که بتواند کار را انجام دهد.

آریایی تاکید کرد: اگر در منطقه ویژه اقتصادی بتوانیم هلدینگ خوبی را وارد بازی کنیم، بخشی از مشکل بیکاری در بروجرد حل خواهد شد.

وی همچنین به وجود ظرفیت‎های گردشگری در بروجرد اشاره و تصریح کرد: این شهرستان به واسطه برخورداری از آب و هوای مطبوع و جاذبه‎های طبیعی از گذشته شهری گردشگرپذیر بوده البته این ظرفیت تقویت شده است.

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه گردشگری بروجرد در حال رونق است، افزود: اگر چه بافت‎های تاریخی و فرسوده بروجرد بر یکدیگر منطبق هستند و این کار را سخت کرده است، اما برنامه‎هایی برای ورود سرمایه‎گذار بخش خصوصی داریم که علاوه بر حفظ و نگهداری بناهای تاریخی بستر را برای تقویت گردشگری در این حوزه فراهم کند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close