اخبار بروجرد

طرح کنترل بیماری های منتقله آب و غذا در بروجرد آغاز شد

روزهای بروجرد-  مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیردار شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: با توجه به فصل گرما و افزایش بیماری گوارشی طرح کنترل بیماریهای منتقله آب و غذا در بروجرد آغاز شد.

 مژگان نوابی در گفت وگو با ایرنا افزود: در اجرای این طرح مراکز بهداشتی با ارائه بروشور و برنامه های آموزشی خانواده ها در جهت افزایش سطح آگاهی موضوعات بهداشتی اقدام می کنند.
وی اظهارداشت: دراین طرح کلیه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و آب شرب شهری و روستایی مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته و در صورت بروز آلودگی اقدامات بهداشتی صورت می گیرد.
مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: اگر در یک منطقه یا روستا ۲ نفر در اثر مسمومیت یا آلودگی آب شرب دچار مشکل شوند همه امکانات بسیج شده تا از شیوع بیشتر این بیماریها جلوگیری شود.
نوابی اضافه کرد: در ماه گذشته چند نفر در روستاهای بروجرد در اثر آلودگی آب دچار بیماری شدند که با اجرای طرح طغیان بیماری های منتقله بلافاصه روستا تحت کنترل قرار گرفت و مشخص شد در اثر شکستن لوله آلودگی وارد آب شده است.
وی نسبت به خرید انواع لبنیات محلی هشدار داد و افزود: مردم از لبنیات پاستوریزه استفاده کنند و در صورت مصرف محصولات محلی با خرید شیر و جوشاندن آن ماست تهیه کنند.
مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیردار شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: استان لرستان به دلیل استفاده بیش از حد از لبنیات محلی رتبه اول در تب مالت را دارد و این آمار به مراتب در بروجرد بیشتر از سایر نقاط استان است.
نوابی اظهارداشت: تماس مستقیم با دام و مصرف لبنیات غیرپاستویزه ازمهمترین علل شیوع این بیماری است.
وی افزود: با توجه به قرارگرفتن درفصل تابستان و استفاده از بستنی به همه شهروندان توصیه می شود تا حد امکان از محصولات پاستوریزه و بهداشتی مصرف کنند.
مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیردار شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: توصیه می شود مردم از پنیرهای محلی استفاده نکرده و در صورت مصرف سه ماه در آب نمک نگهداری کنند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close