اخبار بروجرد

پنج هزار خانوار محروم در بروجرد نیازمند حمایت هستند

روزهای بروجرد- سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: پنج هزار خانوار محروم در این شهرستان شناسایی شده و نیازمند حمایت نهادهای حمایتی و خیرین هستند.

احمد گودرزیان در جلسه قرارگاه رفع محرومیت با محوریت مسکن محرومان اظهار داشت: شهر بروجرد در داخل شهر و نیز خارج از استان دارای خیرین فراوانی است، که امیدواریم با حمایت این خیرین و نهادهای حمایتی مشکلات این افراد محروم شناسایی شده اعم از نبود شغل، سرپناه برطرف شود.

وی افزود: هم اکنون ۴۰ واحد مسکن نیازمندان شهرستان به بازسازی و نوسازی نیاز دارد و  تلاش می‌شود تا پایان سال ۷۰ درصد این واحدها تکمیل و تحویل شود.

 گودرزیان  اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این واحدها را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: در راستای کمک به این قشر قرارگاه محرومیت‌زدایی تشکیل شده است.

سرپرست فرمانداری بروجرد یکی از دلایل محرومیت خانواده ها را عدم شغل مناسب دانست و اضافه کرد: هم اکنون براساس آمارها ۱۲ هزار فرد بیکار در بروجرد وجود دارد.

گودرزیان یادآور شد: تلاش شده تا با احیای واحدهای راکد و نیمه فعال از جمله ۴۰واحد در سالجاری زمینه اشتغال افراد را فراهم نمود.

  وی گفت: که با برنامه‌ریزی هدفمند به‌منظور فراهم‌سازی شرایط اشتغال‌زایی می توان سالانه زمینه اشتغال ۲هزار جوینده کار را فراهم نمود تا در بازه زمانی چندساله آمار بیکاران را به حداقل رساند.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در حوزه ساخت مسکن محرومان صورت گرفته است، بیان کرد: با استفاده از ظرفیت خیرین و گروه‌های جهادی چندین واحد مسکونی برای نیازمندان احداث شده و یا در حال ساخت است.

سرهنگ احمد حسنوند عنوان کرد: سپاه پاسداران خدمات متنوعی را در حوزه‌های بهداشت، درمان، مسکن و مانند اینها به خانوار نیازمند و کم‌بضاعت ارائه کرده و با تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی و استفاده هدفمند از ظرفییت خیرین  بستر مناسب‌تری را برای ارائه خدمات بهینه به اقشار نیازمند فراهم می‌آورد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close