اخبار بروجرد

فعالیت ۷۰۰ همیار طبیعت در بروجرد

روزهای بروجرد– رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با تاکید بر مشارکت و همکاری همگانی در حفاظت از منابع طبیعی ، گفت: هم اکنون تعداد ۷۰۰ نفر بعنوان همیار طبیعت برای حفاظت از منابع طبیعی و ملی در شهرستان فعالیت می‌کنند.

یحیی کریمی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یکی از راه‌های موثر در حفاظت از منابع طبیعی اقدامات فرهنگی است که در این راستا مشارکت مردم به عنوان همیاران طبیعت نقش موثری دارد اما در روز طبیعت ، همه باید حافظ طبیعت و درختان باشیم و به نام روز طبیعت فشار زیاده از حد بر درختان و طبیعت وارد نشود.

او با تاکید بر اینکه ؛ بیاییم همه با هم، مهمان شایسته ای برای طبیعت باشیم، گفت:هنگام حضور در طبیعت ؛ از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع تا حد امکان خودداری شود و در صورت نیاز، در زیر درختان و نزدیک آنها آتش روشن نشود و در صورت روشن کردن آتش هنگام ترک طبیعت از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل شود و خاکستر باقی مانده آتش بررسی شود که باد باعث شعله ور شدن آن نشود.

کریمی با تاکید بر اینکه درختان و شاخه های آنها را نباید شکست ، گفت: اگر درختی مشاهده کردید که شاخه ای خشک دارد، آن درخت الزاما خشک شده نیست و نباید به آن آسیبی وارد کرد. تنه های درختان خشک شده، تعادل اکوسیستم را حفظ کرده، لانه و محل تغذیه پرندگان و حیات وحش است، این تعادل را بر هم نزنیم و جانوران را بی خانمان نکنیم.

رییس منابع طبیعی بروجرد با بیان اینکه در صورت نیاز، از هیزم های خشک کف جنگل جمع آوری شود، گفت: طبیعت به اندازه کافی بخشنده است. تبر، بلای جان جنگل را از لیست وسایل خود حذف کنیم.

او با تاکید بر اینکه در روز طبیعت ، مراقب شاخه های سبز و بوته ها باشیم و سعی شود به آنها آسیبی وارد نشود گفت: گیاهان دارویی فصل بهار از طریق پیاز تجدید نسل می کنند، آنها را با پیاز برداشت نکنیم.

کریمی بیان کرد: پسماندهای غیرقابل تجزیه خویش را در طبیعت رها نکنیم. همچنین هر گونه حریق احتمالی را پس از مشاهده سریعا به تلفن ۱۵۰۴ و تلفن ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی شود.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close