اخبار بروجرد

کم‌مهری وزارت نیرو به حوزه سدسازی در لرستان

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان لرستان در حوزه سدسازی مورد کم مهری دولت و وزارت نیرو قرار گرفته است.

عباس گودرزی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: حجم بحران ناشی از وقوع سیل در مناطق مختلف لرستان از جمله پل‌دختر و معمولان بسیار بغرنج است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه امکانات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی برای کمک به سیل‌زدگان کافی نبود، ارتش و سپاه با همه تجهیزات پای کار آمدند.

این مقام مسوول بیان کرد‌: اگر چه همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بوده و مسوولان ارشد وزارتخانه‌ها در لرستان مستقر شده‌اند، اما باز هم حجم آسیب‌های وارده به حدی سنگین است که این اقدامات تکافوی نیاز مردم را نمی‌کند.

گودرزی خاطرنشان کرد: همه شهرستان‌های لرستان درگیر سیل بودند، اما عمق خسارات در برخی شهرها بیشتر و در برخی دیگر کمتر بوده است.

وی ادامه داد: در جلسه شب گذشته ستاد مدیریت بحران لرستان از حضور مدیران‌کل استان‌های معین در شهرهای سیل‌زده و عهده‌داری مسوولیت در حوزه‌های مختلف با هدف شتاب‌بخشی به خدمات‌رسانی به مردم خبر داده شد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در خانه ملت افزود: در این جلسه همچنین مقرر شد مسوولان تا آخرین لحظه مردم را رها نکرده و خدمات‌رسانی و رفع مشکلات آنان استمرار داشته باشد.

گودرزی تاکید کرد: خلاصه و محدود نشدن جلسات به حوزه لرستان و پیگیری موضوعات مربوط به سیل از سوی مسوولان کشوری یکی دیگر از مهمترین نتایج جلسه شب گذشته بود.

وی در خصوص آخرین وضعیت سیلاب در بروجرد، اظهار کرد: اگر مدیریت و حضور میدانی مسوولان نبود، قطعاً سیلاب هزینه‌های سنگین‌تری را به این شهرستان تحمیل می‌کرد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گستردگی دامنه سیل و حجم بالای خسارت ناشی از آن در نقاط مختلف کشور گفت: اگر این بحران در برخی از کشورهایی که ما را متهم به کوتاهی و کم‌کاری می‌کنند، رخ می‌داد چه بسا چالش‌های بسیار گسترده‌تری را برای آن‌ها ایجاد می‌کرد.

گودرزی تاکید کرد: حال آنکه در کشور ما ساز و کار به نحوی است که همه دستگاه‌ها پای کار می‌آیند، از سویی ورود نیروهای مسلح به موضوع آن هم به اذن رهبر معظم انقلاب کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را شتاب بخشید.

وی در پاسخ به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه لرستان تحت‌الشعاع سیل شمال کشور قرار گرفته است، ادامه داد: به جای این مباحث باید گفت که پیش از وقوع سیل به لرستان کم توجهی شده است.

این مقام مسوول بیان کرد: اگر در زمان مناسب موضوعات سدسازی، لایروبی انهار، اصلاح پل‌های حادثه‌خیز و حوزه آبخیزداری در لرستان مورد توجه قرار گرفته و بر تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز و دور از ضابطه نظارت بیشتری می‌شد، امروز اوضاع به گونه دیگری بود.

گودرزی عنوان کرد: به طور مثال سد گلرود بروجرد که می‌توانست حجم زیادی از روان‌آ‌ب‌ها به سمت دورود و استان خوزستان را مهار کند، به بهانه‌های واهی و بدون دلایل منطقی از دستور کار خارج شد.

وی اظهار کرد: به این ترتیب ما بیش از آنکه در خدمات‌رسانی مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفته باشیم، در تخصیص اعتبارات به حوزه سدسازی مورد کم مهری دولت و وزارت نیرو قرار گرفته‌ایم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در خانه ملت ابراز امیدواری کرد در روزهای آتی با برگزاری جلسات به هر نحو شاهد تخصیص اعتبارات و روند جهشی در حوزه‌های سدسازی، اجرای بندهای خاکی و آبخیزداری در لرستان باشیم.

گودرزی در ادامه از به راه افتادن سیل محبت به عنوان خوشایندترین اتفاق جریان سیل اخیر در کشور یاد و تاکید کرد: این یکی از وجوه برجسته ملت ایران است که در کمتر نقطه‌ای از دنیا می‌توان مشابه‌اش را دید.

وی خاطر نشان کرد: بسیج مردمی و حس هم‌دلی و انسجام ملت ایران در دست‌گیری از هم‌نوع، میراث بزرگ معنوی است که باید حفظ و تقویت شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close