لرستان

جزئیات حادثه ایستگاه پمپاژ نفت کوهدشت/ علت در دست بررسی است

روزهای بروجرد– مسئولان ملی و استانی جزئیات و اسامی جان‌باختگان حادثه ایستگاه پمپاژ نفت کوهدشت را تشریح و اعلام کردند که علت این حادثه در دست بررسی است.

بعدازظهر روز شنبه تعداد پنج نفر از کارکنان شرکت پیمانکاری «ارگ سازان ناوه» که مشغول فعالیت به‌منظور لایروبی مخزن ۲۰ میلیون‌لیتری نفت خام مرکز انتقال نفت «برداسپی» واقع در شهرستان کوهدشت لرستان بوده‌اند بر اثر استنشاق گاز H2S گرفتار می‌شوند.

عملیات تخلیه نفت آغاز شده است

محمدمرادی کفراج فرماندار کوهدشت با اشاره به حادثه برای کارکنان یک شرکت پیمانکاری در ایستگاه پمپاژ نفت کوهدشت، اظهار داشت: اقدامات برای بیرون آوردن کارگران محبوس شده شرکت نفت در عملیات لایروبی کوهدشت ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود این عملیات تا ظهر یکشنبه ادامه خواهد داشت.

او اظهار کرد: گروه‌هایی از ستاد استان‌های تهران، خوزستان و مرکزی در حال رسیدن به صحنه حادثه هستند و در این راستا تمهیدات لازم برای تخلیه نفت از مخزن در نظر گرفته شده است.

فرماندار کوهدشت، گفت: عملیات تخلیه نفت طول می‌کشد و پس از آن وارد مخزن خواهند شد و حتی بعد از تخلیه هم ورود به‌سادگی نیست چرا که مخزن انباشته از گاز سمی بوده و باید با اکسیژن وارد شوند.

مرادی کفراج، ادامه داد: عملیات تخلیه نفت آغاز شده و ضریب خطر بسیار بالا است و باید همراه با ایمنی باشد.

او با ابراز تأسف اعلام کرد باتوجه‌به گازهای فوق‌العاده سمی مخزن شانس زنده‌ماندن کارگران تقریباً وجود ندارد.

استقرار گروه‌های کارشناس و تخصصی در محل حادثه

سخنگو و رئیس روابط‌عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نیز در این رابطه، اظهار داشت: متأسفانه بعدازظهر روز شنبه تعداد پنج نفر از کارکنان شرکت پیمانکاری «ارگ سازان ناوه» که مشغول فعالیت به‌منظور لایروبی مخزن ۲۰ میلیون‌لیتری نفت خام مرکز انتقال نفت «برداسپی» واقع در شهرستان کوهدشت لرستان بودند بر اثر استنشاق گاز H2S گرفتار می‌شوند.

سید عزت‌الله میرحسینی، افزود: بلافاصله پس از وقوع حادثه و بدون فوت وقت نیروهای HSE ، نیروهای آتش‌نشانی و کارکنان حراست منطقه، اورژانس و… در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند.

سخنگو و رئیس روابط‌عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در تشریح عملیات نجات، ادامه داد: در حال حاضر عملیات و بررسی موضوع توسط گروه‌های مختلف چهار منطقه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت و نیروهای امدادی استانی ادامه دارد.

میرحسینی، اظهار داشت: در پی وقوع حادثه در مرکز انتقال نفت «برداسپی» منطقه لرستان، متأسفانه پنج‌تن از کارکنان شرکت «ارگ سازان ناوه» جان باختند.

اعلام اسامی جان‌باختگان حادثه

سید عزت‌الله میرحسینی ضمن ابراز همدردی با خانواده جان‌باختگان و تسلیت به همکاران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت، تصریح کرد: «حسن لطفی»، «علی احمدجو»، «امین طالبیان»، «علی‌اکبر جباری» و «محمد احمد جو» از جان‌باختگان این حادثه بوده‌اند.

او با بیان اینکه مسئولان ذی‌ربط در محل حادثه مستقر هستند، عنوان کرد: هم اکنون همکاران ما در واحدهای فنی، HSE ، حراست از مناطق غرب، خوزستان، مرکزی و لرستان در حال همکاری و تلاش برای باز کردن دریچه‌های مخازن هستند.

سخنگوی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، تصریح کرد: اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

بنابراین گزارش، ۵ کارگر حوالی غروب هجدهم آذرماه برای لایروبی منبع ایستگاه پمپاژ نفت «برد اسپی» کوهدشت اقدام کرده‌اند که متأسفانه در این مکان به علت استنشاق مواد سمی گرفتار می‌شوند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close