ویژه ها

محور خرم‌آباد – بروجرد بیشترین تلفات جاده‌ای لرستان را دارد

روزهای بروجرد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: محور خرم‎آباد به بروجرد در بین محورهای مواصلاتی لرستان بیشترین تلفات جاده‎ای را دارد.

به گزارش فارس، عباس‌علی شرفی در جلسه کارگروه ایمنی راه‎ها با اشاره به کاهش یک و نیم درصدی تصادفات جاده‎ای لرستان در ۸ ماهه امسال اظهار کرد: در این مدت در تصادفات جاده‌های برون شهری و روستایی ۲۶۵ نفر جان خود را از دست داده‎اند.

وی عنوان کرد: با توجه به مرگ ۲۶۹ نفر در تصادفات جاده‎های برون شهری و روستایی طی سال گذشته در لرستان، امسال شاهد کاهش یک و نیم درصدی تلفات هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: بر اساس آمار پلیس راه استان تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای آذر ماه امسال و سال گذشته به ترتیب ۲۵ و ۳۰ نفر بوده که این خود از کاهش بیش از ۱۷ درصدی تلفات خب می‎دهد.

شرفی با اشاره به آمار ۶۰ نفری تلفات تصادفات درون شهری سال ۹۶ خاطرنشان کرد: این آمار سال جاری به ۴۷ نفر کاهش پیدا کرده که نشان از کاهش ۲۱.۷ درصدی دارد.

وی ادامه داد: همچنین در حالی سال گذشته در تصادفات برون شهری ۲۵۵ نفر جان باخته‌اند که این آمار امسال به ۲۴۱ نفر کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: از سویی تلفات تصادفات در راه‌های روستایی با افزایش حدود ۷۱ درصدی از ۱۷ نفر در سال گذشته به ۲۴ نفر در سال جاری افزایش یافته است.

شرفی ادامه داد: کمینه تصادفات هشت ماهه نخست امسال مربوط به اردیبهشت ماه با ۱۷ نفر و بیشینه در شهریور با  ۵۶ نفر فوتی بوده است.

وی در ادامه به محورهای پر تلفات ۸ ماهه نخست امسال نیز اشاره و اظهار کرد: محور خرم‌آباد- بروجرد با ۲۰ فوتی، خرم‌آباد به کوهدشت با ۱۶ و پل‌دختر به خرم‌آباد ۱۵ نفر بیشترین تلفات را داشته‎اند.

مدیرکل راهداری لرستان بیان کرد: همچنین در بازه زمانی یاد شده محورهای آزادراه خرم‌آباد-پل زال و نورآباد به خرم‌آباد هر کدام ۹ کشته و محورهای فرعی گراب و نورآباد به نهاوند نیز هر یک ۶ کشته داشته‎اند.

شرفی عنوان کرد: در ۸ ماهه امسال همچنین در هر یک از محورهای سه‌راهی نهاوند به نهاوند و الیگودرز به خمین ۴ نفر جان خود را از دست داده‎اند.

وی اظهار کرد: علاوه بر ۸ محور یاد شده، می‎توان به ۱۹مسیر دیگر مانند گیلوران–خرم‌آباد، سیپددشت به خرم‌آباد، خرم‌آباد-بیران‌شهر و نورآباد به نهاوند اشاره کرد که با تخصیص اعتبار ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی می‌توان طرح‌های کوتاه‎مدت را برای رفع نقاط حادثه‌خیز محورها اجرا کرد.

 مدیر کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به تخریب و سرقت سیستم‌های راهداری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۶ فقره سرقت و تخریب سیستم‌های روشنایی، تابلو، نیوجرسی و گاردریل در محورهای استان رخ داده که بیشترین آن مربوط به محور خرم‌آباد به بروجرد بوده است.

شرفی تاکید کرد: مردم باید به این نکته توجه کنند که تاسیسات متعلق به بیت‎المال است و باید در حفاظت از آن‌ها تلاش کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد برای سود ۲ میلیونی، ۳۰ میلیون تومان خسارت وارد می‌کنند و  در نهایت خسارت آن متوجه خود مردم است.

این مقام مسؤول با تاکید بر اینکه نبود روشنایی در جاده‌ها سلامت رانندگان را به خطر می‌اندازد، افزود: ، تاکید کرد: درصورتی که جاده فاقد روشنایی باشند، مردم متضرر خواهند شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close