اخبار بروجردویژه ها

بررسی ۱۷ پروژه مهم بروجرد در جلسه پروژه‌های کلیدی لرستان

روزهای بروجرد- جلسه بررسی طرح‌های کلیدی بروجرد با حضور جمعی از مسوولان استان برگزار و در مورد آخرین وضعیت آن‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش فارس، جلسه بررسی پروژه‌های کلیدی لرستان با حضور مسئولان استان و نمایندگان مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در محل استانداری لرستان برگزار شد.

در این جلسه ۱۷ پروژه کلیدی اقتصادی و عمرانی این شهرستان توسط مدیران و فعالان اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفتتند.

بروجرد ۱۷ پروژه کلیدی دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در این جلسه بیان کرد: بعد از بازدید میدانی استاندار از تمام شهرستان‌ها برنامه‌ای در قالب ۱۲۳ پروژه به عنوان طرح‌های کلیدی لرستان انتخاب شدند.

علی هادی چگنی ادامه داد: از تعداد کل این پروژه‌ها ۱۷ پروژه شامل ۹ پروژه اقتصادی و ۸ پروژه عمرانی مربوط به شهرستان بروجرد است.

وی عنوان کرد: همچنین برنامه ۴ ساله شاخص‌ها طی یک جلسات ویژه تهیه و تدوین شده است و اکنون مورد پیگیری خواهد گرفت.

آفت بزرگ اقتصاد را امنیتی کردن آن است

در ابتدای این جلسه علاالدین بروجردی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی انتقاداتی به عملیاتی نشدن طرح منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان داشت.

 وی معتقد بود با وجود اینکه سرمایه گذار طرح بومی و دارای قدرت اقتصادی مناسبی بوده اما شرایط برای حضور وی مهیا نشده و در نتیجه وی نیز از ادامه فعالیت در این طرح انصرف داده است.

بروجردی آفت بزرگ اقتصاد را امنیتی کردن آن دانست و افزود: با توجه به اینکه در شرایط تحریم قرار داریم باید شرایط برای حضور فعالان بخش خصوصی در عرصه اقتصاد مهیا شود.

پیشرفت فیزیکی مناسب سیلیکون متال بروجرد

در ادامه نوبت به بررسی آخرین وضعیت شهرک سیلیکون متال بروجرد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در رابطه با پیشرفت فیزیکی این طرح بیان کرد: عملیات اجرایی شرکت سیلیکون متال بروجرد از سال ۹۰ آغاز شده اما به دلیل مشکلات مختلف تا سال ۹۶ این طرح آنگونه که باید و شاید پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته است.

محمدرضا صفی‌خانی ادامه داد: در سال گذشته با حضور سرمایه گذار جدید شاهد چند برابری پیشرفت فیزیکی این طرح هستیم و امیدواریم بتوان فاز اول آن را در موعد مقرر به بهره برداری رساند.

وی معتقد است: البته سرمایه‌گذار دارای موانعی برای ادامه فعالیت خود بوده که با دستور مدیریت ارشد استان امیدواریم شاهد حل و فصل آنها باشیم.

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان نیز با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است، افزود: سرمایه‌گذار خواهان واگذاری ۸ هکتار زمین دیگر برای احداث سایر زیرساخت‌ها بوده که این آمادگی برای واگذاری توسط جهاد کشاورزی پس از بررسی وضعیت وجود دارد.

امیری ادامه داد: در بخش احداث سازه‌های غیر صنعتی پیشرفیت پروژه مناسب بوده اما انتظار داریم در بخش احداث سازه‌های صنعتی نیز این امر تحقق یابد تا بتوان طرح را موعد مقرر به بهره‌برداری رساند.

در ادامه سرمایه‌گذار طرح نیز خواهان برطرف شدن موانع و مشکلات کنونی شد و افزود: اکنون قراردادهای ورود تجهیزات و ماشین آلات با شرکت چینی در حال انعقاد بوده و پس از تحقق آن مطمئنا عملیات اجرایی بخش صنعتی پروژه بیشتر خواهد شد.

بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه بیان کرد: توافقات لازم با شرکت چینی برای ورود تجهیزات و ماشین آلات انجام شده و امیدواریم بتوان شاهد بیشتر شدن عملیات اجرایی این پروژه بود.

در ادامه اما دیگر نماینده مردم بروجرد و اشترینان این پروژه را منتسب به خود ندانست و معتقد بود تنها در بعد نظارتی در مورد طرح سخن می‌گوید.

عباس گودرزی ادامه داد: انتظار داریم سرمایه‌گذار طرح در حوزه احداث سازه‌های صنعتی نیز سرعت بیشتری به فعالیت خود دهد.

نباید طرح‌ها و پروژه ها را دسته‌بندی کنیم

همین سخنان باعث شد تا استاندار لرستان واکنش نشان داده و اعلام کند نباید طرح‌ها و پروژه ها را دسته‌بندی کنیم و تمام هدف ما خدمات رسانی به مردم است.

در ادامه نیز بازهم نوبت به بروجردی رسید تا به این سخنان واکنش نشان دهد.

 وی گفت: تفاوت بخش خصوصی و دولتی در این است که بخش خصوصی با برنامه عمل می‌کند و در نتیجه باید در شرایط کنونی حمایت از سرمایه‌گذاران را در اولویت برنامه‌هایمان قرار دهیم.

بروجردی اظهار داشت: باید چتر حمایتی خود را از سرمایه‌گذاران افزایش دهیم، در خرم‌آباد یک سرمایه گذار خارجی در مجتمع کشت و صنعت سرمایه گذاری کرده و اکنون شاهد تحولات حاصله در این پروژه هستیم.

وی گفت: باید از سرمایه‌گذاران واقعی در بروجرد حمایت کنیم تا بتوان طرح‌های نیمه تمام اقتصادی و عمرانی را تکمیل و به بهره‌برداری رساند.

مشکل وراثتی مانع اصلی ادامه فعالیت کاشی جم بروجرد

در ادامه بررسی پروژه‌ها نوبت به کارخانه کاشی جم بروجرد رسید.

در این راستا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به تشریح آخرین وضعیت این کارخانه پرداخت.

صفی خانی مشکل اصلی این کارخانه را فوت شدن مالک کارخانه و موروثی دانست و افزود: باید وراث در مورد این کارخانه تصمیم گیری کنند.

وی عنوان کرد: با این وجود این کارخانه از نظر تجهیزاتی ههچگونه مشکلی ندارد و حتی طرح توسعه آن نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول افزود: با چندین هلدینگ برای سرمایه‌گذاری در این پروژه رایزنی کرده‌ایم و امیدواریم بتوان این کارخانه را تعیین تکلیف کرد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان همچنین در مورد آخرین وضعیت سامان کاشی نیز گفت: این کارخانه اعلام ورشکستگی کرده و مشکل اصلی آن نیز با وجود اختلافات مالی با بانک‌های عامل بوده و باید این موضوع برطرف شود.

صفی‌خانی اعلام کرد: وضعیت سامان کاشی حداقل ۱۰ بار در ستاد تسهیل ملی مطرح شده رایزنی‌های زیادی برای حل و فصل مشکلات آن انجام شده اما باید بتوان اختلافات مالی میان بانک‌ها و مالک کارخانه را برطرف کرد تا شاهد تعیین تکلیف این طرح بود.

راه آهن بروجرد به دورود اعتبار گرفت

در ادامه نیز آخرین وضعیت راه آهن دورود به بروجرد مورد بررسی قرار گرفت.

استاندارلرستان در همین راستا با اشاره به اینکه باید در سال جاری تمام توان خود را برای دریافت ردیف بودجه برای تکمیل طرح‌های راه آهن استان به کار گیریم افزود: اکنون اعتبارات راه آهن دورود به خرم‌آباد از طریق تهاتر مطالبات فولاد انجام می‌شود و از ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و امسال نیز ۸۰ میلیارد تومان مابقی نیز جذب خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه راه آهن دورود به خرم‌آباد در سال ۹۸ اعتباری ندارد و در نتیجه باید تمام تلاش خود را برای گرفتن ردیف بودجه برای این طرح در سال آینده انجام دهیم چرا که اگر پیوست نداشته باشد این طرح به نتیجه نخواهد رسید.

در ادامه عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد نیز در همین راستا بیان کرد: طرح راه آهن دورود به بروجرد در جدول شماره ۲۰ پیوست بودجه قرار داشته این در حالیست که باید این طرح را از این جدول خارج کرده و برای آن اعتبار مناسبی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم استاندار لرستان شرایط را به گونه‌ای فراهم کند تا بتوان شاهد عملیاتی شدن طرح راه آهن دورود به بروجرد و اتصال آن به غرب کشور باشیم.

دیگر نماینده مردم بروجرد نیز به پیگیری‌هایش برای عملیاتی شدن این طرح اشاره و بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم امسال شاهد عملیاتی شدن طرح راه آهن دورود به بروجرد و اتصال آن به خط ریلی غرب باشیم در این راستا مبلغ ۴ میلیارد تومان برای تملک اراضی موجود در محل تخصیص یافته است.

علاالدین بروجردی ادامه داد: با اقدامات انجام شده قرارگاه خاتم باید عملیات اجرایی پروژه را آغاز کند.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “بررسی ۱۷ پروژه مهم بروجرد در جلسه پروژه‌های کلیدی لرستان”

  1. واقعا نتیجه نامطلوب بروجرد در اکثر زمینه ها که امروز به وضوح ملموسه نتیجه ضعف نمایندگان ادوار بروجرد از گذشته تا امروزه نمایندگان محترم در کنار استاندار و رییس سازمان برنامه و بودجه استان هم دست از رقابت فرسایشی و بی حاصل برنداشتن وتا میتونستن همدیگه رو با نیش و کنایه تحقیر کردن به جای اینکه برسر استاندار و چگنی فریاد بزنن چرا بودجه عمرانی بروجرد در سال ۹۷ تنها با ۵۷ میلیارد حتی از کوهدشت هم کمتر بوده !!! خسته نباشی حاجی ،مدیر جهادی !!! خسته نباشی دکتر، دیپلمات کار کشته!!!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close