اخبار ایران

الگوی مراجعه بیماران در روزهای اخیر تغییر کرده است

روزهای بروجرد- رییس دانشگاه شهید پزشکی گفت: الگوی مراجعه بیماران در روز‌های اخیر تغییر کرده و بیماران با علائم شدیدتری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.
نشست اضطراری روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران با مسئولان بیمارستان‌های استان که به صورت وبینار با حضور معاونان درمان و جمعی از مسئولان درمانی و نظارتی، به میزبانی این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: ضرورت دارد هر چه سریعتر بیماران پذیرش و کار درمان آغاز و از جابجایی غیر ضروری بیماران خودداری شود.

او اکسیژن را از حیاتی‌ترین مؤلفه‌های درمان بیماران کرونایی برشمرد و تاکید کرد: باید برای روز‌های آتی نیز تدابیری برای تأمین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی اندیشیده شود و موضوع اکسیژن درمانی، تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از تکمیل واکسیناسیون کارکنان مراکز درمانی دولتی و خصوصی در چند روز آینده خبر داد.

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با تقدیر از تلاش ایثارگرانه کادر بهداشت و درمان، اظهار کرد: با همدلی و همکاری همه و استفاده از تمام ظرفیت مراکز درمانی؛ نظام سلامت بتواند از این آزمون سخت نیز سربلند بیرون آید.

توجه بیشتر مراکز درمانی به دستورالعمل‌های صادر شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا نیز خواسته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بود.

در ادامه جلسه معاونان درمان دانشگاه‌های استان تهران و تعدادی از روسای بیمارستان‌ها به بیان گزارش آخرین وضعیت مراکز درمانی پرداختند.

براساس این گزارش، برای از دست نرفتن فرصت طلایی درمان و جلوگیری از سردرگمی، از امروز بیماران کرونایی با مداخله و نظارت ستاد هدایت، باید بدون قید و شرط در همه بیمارستان‌های استان پذیرش شوند.

کمیته‌های بازرسی، کار نظارت بر پذیرش بی قید و شرط بیماران کووید ۱۹ را به دقت انجام می‌دهند و روسای بیمارستان‌ها باید با لغو تمام عمل‌های غیر ضروری؛ همه ظرفیت خالی خود را به بستری بیماران کرونایی اختصاص دهند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close