اخبار جهان

دیدار روس ها با اسراییلی ها در وین در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران

روزهای بروجرد– «میخائیل اولیانوف» که ریاست هیات روسیه در مذاکرات با موضوع بازگشت به برجام را برعهده دارد، روز سه شنبه با یک هیات ارشد اسراییلی دیدار کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در صفحه توییتر شخصی خود از دیدار با یک هیات اعزامی رژیم صهیونیستی به وین خبر داد. وی در این توییتر عکسی از این دیدار هم منتشر کرد.

در توییت این دیپلمات ارشد روس آمده است: «همکاران اسرائیلی (اعزامی) از پایتخت و نمایندگی دائم آنها در وین امروز با ما دیدار کردند. ما در مورد موضوعات مرتبط با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صحبت کردیم».

اولیانوف در توییتر خود توضیح خاصی نداد اما در پاسخ به سوال یک کاربر توییتر درباره محتوای این دیدار نوشت: «اسرائیل یک کشور عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است».

در عکسی که اولیانوف از این دیدار منتشر کرد، «جاشوا زارکا» معاون مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در امور راهبری و «دیوید نوسبام» نماینده تل‌آویو در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیده می‌شوند.

در همین حال رسانه اسراییلی جروسالم پست نوشت: اسراییل برای اولین بار روز سه‌شنبه تیمی را به محل گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران در وین فرستاد تا بتواند نگرانی‌های خود را به گوش مذاکره کنندگان برساند.

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: جاشوا زارکا معاون مدیر کل امور استراتژیک وزارت امور خارجه اسرائیل و همچنین گیل رایش معاون مدیر کل سیاستگذاری کمیته انرژی اتمی از اسرائیل به همراه دیوید نوسبوم، سفیر اسرائیل در آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) و معاون وی در وین با رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و میخائیل اولیانوف، سفیر روسیه دیدار کردند.

آنها قصد دارند با همه طرف های مذاکره یعنی چین، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، بریتانیا و آمریکا دیدار کنند.

حضور اسراییل در مذاکرات وین در حالی صورت گرفت که اکثر هیئت ها گفته اند که مذاکرات در مراحل پایانی خود است.

همچنین  العربیه مدعی شد که نماینده اسراییل در اغلب جلسات طرف‌های [مذاکرات] برجامی در وین شرکت خواهد کرد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close