لرستان

پایان تنش میان شهردار و شورای شهر الشتر؛ شهردار برکنار شد

روزهای بروجرد- پس از کش و قوس‌های فراوان و تنش میان اعضای شورای شهر و شهردار الشتر، بالاخره کمیته انطباق شهرستان رای به برکناری محمد جواد منظمی شهردار الشتر داد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمد جواد منظمی شهردار الشتر که از تاریخ ۲۵ آذرماه سال گذشته سکان شهرداری الشتر را در اختیار گرفت پس از ماجراهای دنباله داری که از طرح سوال و استیضاح‌های مکرر و بدون نتیجه که در ماه‌های فروردین و خرداد توسط اعضای شورای شهر داشت و به گفته خود وی یک بار به دلیل قانونی نبودن و باردیگر نیز به دلیل رد کردن مصوبه توسط فرماندار شهرستان بر منصب خود باقی مانده بود در بار سوم استیضاح بالاخره از سمت خود بر کنار شد.

صمد امیری رئیس شورای شهر الشتر در گفت‌و گو با تسنیم در سلسله با اشاره به برکناری محمدجواد منظمی شهردار الشتر، اظهار داشت: طبق ماده ۸۳ قانون شوراها حق قانونی شورای شهر است که اگر عملکرد شهردار مطلوب نباشد موضوع طرح سوال را مطرح و اگر دلایل قانونی ارائه نشد شهردار را استیضاح کنند.

وی با بیان اینکه ما هم مطابق قانون عمل کرده‌ایم، افزود: شهردار الشتر پیش از این نیز در تاریخ ۹/۳/۹۷ توسط اعضای شورای شهر استیضاح و با کسب چهار رای موافق از پنج رای اعضای شورای شهر از سمت خود برکنار شده بود اما به دلیل ارائه ندادن مصوبه در مدت زمان قانونی از سوی فرماندار شهرستان رد شده بود.

رئیس شورای شهر الشتر با اشاره به استیضاح مجدد شهردار الشتر در تاریخ ۲۳/۳/۹۷، عنوان کرد: این بار نیز مجددا شهردار الشتر با کسب چهار رای موافق از پنج رای استیضاح و از سمت خود برکنار شد که رئیس شورای انطباق در مدت زمان فرصت ۱۰ روزه به برکناری وی از سمت خود رای صادر کرد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰ کارمند و کارگر حجمی و شرکتی در بدنه شهرداری الشتر، بیان کرد: شهرداری الشتر در حال حاضر بیش از ۱۴ میلیارد تومان بدهکاری دارد که حقوق معوقه کارگران و کارمندان از مهمترین این دیون است.

امیری با اشاره به انتخاب سرپرست برای شهرداری الشتر گفت: پس از همفکری و اتفاق نظر علی نظری با کسب چهار رای موافق از سوی اعضای شورای شهر به سمت سرپرستی شهرداری الشتر انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: علی نظری که معاون خدمات شهری شهرداری الشتر بوده پیش از این نیز یک بار دیگر در سال گذشته سرپرستی شهرداری الشتر را نیز تجربه کرده و از سوابق اجرایی خوبی بهره‌مند است.

رئیس شورای شهر الشتر خاطرنشان کرد: در سال جاری برنامه‌های جامعی از سوی شورای شهر برای توسعه شهری در نظر گرفته شده که در صورت اجرا، شهرستان سلسله با شتاب قابل توجهی روند پیشرفت و توسعه را طی خواهد کرد.

وی اظهار داشت: تاکید ما بر افزایش سرعت اجرای پروژه‌هاست ولی در عین حال اعتقاد داریم که باید از اجرای غیراصولی پروژه‌های شهری پرهیز کرد و پیش از انجام هر پروژه‌ای با صرف زمان و هزینه لازم جهت کارشناسی و انجام مطالعات دقیق از اجرای پروژه‌های غیرضروری و یا طراحی و انجام نادرست آن‌ها پیشگیری کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close