اخبار جهان

طرح اسرایيل برای دو برابر کردن جمعیت بلندی‌های اشغالی جولان

روزهای بروجرد- دولت رژیم صهیونیستی طرحی ۳۱۷ میلیون دلاری برای دو برابر کردن جمعیت شهرک نشینان یهودی در بلندی‌های جولان تصویب کرد. این طرح جنجالی ۴۰ سال پس از آن در دستور کار قرار می‌گیرد که اسرائيل این بخش از خاک سوریه را در جریان جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ اشغال کرد و به تصرف خود در آورد.

به گزارش یورنیوز، در این جلسه که در جولان برگزار شد، اعضای کابینه نفتالی بنت به طرح ساخت ۷ هزار و ۳۰۰ خانه برای شهرک‌نشینان این منطقه طی یک بازه زمانی ۵ ساله رای مثبت دادند. این قانون خوستار هزینه ۱ میلیارد شِکِل اسرائيل برای مسکن، زیرساخت‌ها و پروژه‌های دیگر با هدف جذب حدود ۲۳ هزار شهرک نشین جدید یهودی در این منطقه شده است.

بنت در این خصوص گفت: «هدف ما دو برابر کردن جمعیت افراد در بلندی‌های جولان است.»

در حال حاضر حدود ۲۵ هزار شهرک نشین اسرایيلی در این منطقه زندگی می‌کنند. منطقه‌ای که تل آویل در ۱۴ دسامبر ۱۹۸۱ آن‌ را به صورت رسمی به خاک خود ضمیمه کرده است. با این حال این اقدام اسرایيل توسط بخش عمده جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده است.

دونالد ترامپ ریيس جمهوری پیشین آمریکا که همواره از اقدامات اسرایيل حمایت می‌کرد در سال ۲۰۱۹ به نخستین رهبر جهان تبدیل شد که حاکمیت اسرایيل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close