اخبار بروجرد

توقف جریان‌سازی رسانه‌های مکتوب و فقر تولید محتوا در بروجرد

روزهای بروجرد- الهام شاهدپور: با ورود رسانه‌های مجازی به عرصه اطلاع‌رسانی، فضای جدیدی در انتشار محتوا برپایه این رسانه ها ایجاد شد تا مخاطبان بسیاری در مدت زمان کوتاهی به اطلاعات و عمدتا اخبار روز مورد نیازشان دسترسی یابند.

افزایش رسانه‌های مکتوب در شهرستان بروجرد که روزگاری سردمدار رسانه‌ای در استان لرستان بود نتوانست میل گرایش به رسانه‌های مجازی در میان شهروندان را کاهش دهد و اقبال رسانه‌های مکتوب را نزد مخاطبانش بیشتر کند تا روزگاری همچون امروز شاهد وداع همین هفته‌نامه‌ها با گیشه‌های فروش مطبوعات در سطح شهر بروجرد باشیم.

همین امر سبب شد بسیاری از صاحبان امتیاز رسانه‌های مکتوب ترجیح دهند هفته‌نامه هایشان را که حتی در گرانی کاغذ و هزینه‌های چاپ به گاهنامه تبدیل شده بود به حالت تعویق و یا تعطیل دائم در بیاورند و برای جا نماندن از فعالیت در عرصه اطلاع رسانی دست به دامن فضای مجازی شوند.

ایجاد کانال‌های مختلف با هدف اطلاع رسانی که در میان انبوه مطالب خود گاه اخبار و اطلاعاتی از دیگر کانال‌ها برای مخاطبانشان منتشر می‌کنند در کنار رسانه‌های برخط کشوری که عمدتا نمایندگان خبرگزاری ها هستند تمام اطلاعات و اخبار این شهر را در سیطره فعالیتشان جابجا می‌کنند.

هرچند طی سال‌های اخیر به دلیل فضای همیشه دردسترس و آسان مجازی جریان سازی رسانه‌ای در بروجرد عملا متوقف و منحصر به اخبار و گزارشاتی کلیشه‌ای و بی حاصل شده اما نتیجه این فعالیت‌های گسترده در بستر فضای مجازی آگاهی درصد بیشتری از همشهریان از فضای روز جامعه است.

در کنار نبود اطلاعات کافی برای انتشار درست اخبار و گزارشات خبری باید نبود محتوای غنی و مفید در بسیاری از کانال‌های مدعی با محتوای خبری را به فعالیت این رسانه‌های مجازی افزود چراکه بسیاری از این کانال ها با نام “خبر” پا به عرصه فعالیت‌های خبری گذاشتند اما عملا در این راستا هیچ محتوایی را تولید نکرده و ترجیح می‌دهند باز نشر کننده محتوای تولیدی دیگر کانال‌ها‌، خبرگزاری‌ها و حتی رسانه‌های کشوری باشند.

از سویی با خاتمه فعالیت رسانه‌های مکتوب در بروجرد اقبال عمومی به سوی رسانه‌های مجازی روز به روز بیشتر شده در حالی که این رسانه‌ها عمدتا با مقاصد درآمدزایی از تبلیغات تلاش می‌کنند از نام خبر نانی برای خود به دست آورند و هر محتوایی را بدون داشتن دانش کافی در زمینه اطلاع‌رسانی به مخاطبانشان ارائه می‌دهند که البته قابل پیگیری هم نیست.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close