اخبار بروجرد

عباس گودرزی: اعتبار ۵ میلیارد تومانی به سد شهید بروجردی تخصیص یافت/نصب تابلو صدا و سیما توهین به شعور مردم بروجرد است/بیش از تقابل به تعامل علاقه‎مندم

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیگیری‌های متعدد امسال اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای پروژه سد شهید بروجردی دیده شده است.

به گزارش فارس، عباس گودرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: علاوه بر افزایش حجم ذخیره آب سد شهید بروجردی از ۵ به ۱۸ میلیون متر مکعب، امسال اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای این پروژه دیده شده است.

وی با اشاره به اهداف سفر اخیر وزیر بهداشت و رئیس سازمان میراث فرهنگی به بروجرد عنوان کرد: هدف اصلی وزیر بهداشت افتتاح بیمارستان آیت‎الله بروجردی بود، البته در خلال این سفر مشکلاتی مانند فرسوده بودن دو بیمارستان دیگر این شهرستان به وزیر گفته شد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طول مسیر توضیحاتی درباره ظرفیت‎ها و مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان بروجرد به وزیر بهداشت گزارش شد، بیان کرد: قطعا در خلال سفر هر یک از مسؤولان کشوری به گوش آنان می‎رسد که این اتفاق در جریان سفر هاشمی رخ داد.

گودرزی سپس گریزی به روند تکمیل پروژه بیمارستان آیت‎الله بروجردی و شتاب‎بخشی به آن طی دو سال اخیر زد و خاطر نشان کرد: در مدت یاد شده شاهد پیشرفت ۴۰ درصدی این پروژه، تامین تجهیزات پزشکی و درمانی و در نهایت بهره‎برداری از آن بودیم.

وی سفر به بروجرد را بخشی از برنامه سفر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی به لرستان خواند و افزود: در این سفر از یکی از خانه‎های تاریخی بازدید شد، همچنانی که تاکید ما بر احیای این خانه‎ها است، چرا که شاخص گردشگری در حوزه ابنیه، اسکان و اقامت را در بروجرد شامل می‎شوند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حالی برتری و برجستگی بروجرد در حوزه میراث فرهنگی مربوط به خانه‎های تاریخی آن است که در سایه نبود اعتبار این آثار فاخر و ارزشمند در حال تخریب هستند.

گودرزی با انتقاد از رعایت نشدن اولویت‎ها در تخصیص اعتبارات گفت: در حالی سالانه تنها حدود ۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی به خانه‎های تاریخی داده می‎شود که بالغ بر یک میلیارد تومان اعتبار برای برپایی چند سیاه چادر که سنخیتی با فرهنگ بروجرد ندارند، هزینه می‎شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای رعایت اولویت‎ها و توجه بیشتر به پروژه‎های دارای اولویت است، بیان کرد: متاْسفم از اینکه بگویم خانه‎های تاریخی ما در حال تخریب هستند و از آن طرف حدود یک میلیارد تومان برای چنین چیزی هزینه می‎شود.

قلعه آق بلاغ به یک نقطه گردشگری تبدیل می‎شود

این مسؤول از صحبت‎های خود با رئیس سازمان میراث فرهنگی در خلال سفر به بروجرد در خصوص قلعه آق بلاغ این شهرستان گفت و افزود: این قلعه می‎تواند محلی برای اقامت گردشگران باشد که در این سفر قول تخصیص۵۰۰ میلیون تومانی به آن داده شد.

گودرزی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای این قلعه اختصاص داده شده است، اظهار کرد: بنا است که قلعه آق بلاغ به عنوان یک نقطه گردشگری برای رونق دیگر ظرفیت‎های بروجرد در نظر گرفته شود.

افزایش حجم ذخیره آب سد شهید بروجردی از ۵ به ۱۸ میلیون متر مکعب

وی در ادامه اشاره‌ای به شرایط فعلی سدهای بروجرد داشت و افزود: حجم ذخیره آب سد شهید بروجردی پس از پیگیری‎های فراوان از ۵ به ۱۸ میلیون متر مکعب افزایش یافته و امسال اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای آن دیده شده است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در خصوص سد آبسرده و اجرایی نشدن وعده‎ زمانی بهره‎برداری از آن گفت: در جلسه‎ای که وعده داده شد ادامه عملیات اجرایی این پروژه طی ۳ سال به اتمام می‌رسد، بنده اعلام کردم که به این وعده خوش‎بین نیستم، همچنانی تو خالی و غیر واقعی بود.

گودرزی با تاکید بر اینکه اعتماد مردم یک روزه به دست نیامده که آن را ارزان بفروشیم، ادامه داد: پیمانکار این سد با کمبود نقدینگی مواجه شده البته امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد افت ۵۰ درصدی اعتبارات پروژه‎های آبی در سطح کشور هستیم.

وی بیان کرد: پس از محول شدن سد آبسرده به پیمانکار جدید شاهدیم که پروژه به نقطه خوبی رسیده و بستر برای ورود به مراحل نهایی و تاثیرگذار تکمیل آن فراهم شده است.

این مسؤول در خصوص احتمال توقف در اجرای پروژه گفت: پیمانکار اعلام کرده است که نیاز به تزریق اعتبار دارد و چنانچه این مهم انجام نشود، ممکن است توان ما جوابگو نبوده و پروژه تعطیل شود.

گودرزی در ادامه با اشاره به اینکه معاون وزیر کار فردا به بروجرد سفر می‎کند، عنوان کرد: مایه تاسف است که در این شهرستان تنها ۴ درصد اعتبارات طرح‎های اشتغال فراگیر و پایدار روستایی محقق شده است، به همین دلیل جلسه فردا با محوریت رفع موانع ارائه این تسهیلات برگزار می‎شود.

وی اجرای طرح توسعه مجموعه ورزشی کارگران بروجرد و ساخت خانه امید با صرف اعتبار یک میلیارد تومان برای ارائه خدمات به جامعه بازنشستگان را از دیگر برنامه‎های در حال اجرا در بروجرد برشمرد.

رعایت نکردن سهمیه استخدام ایثارگری بروجرد تخلف است

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص جذب نیروهای غیر بومی در بیمارستان آیت‎الله بروجردی بیان کرد: این نیروها در سه بخش پرستاری، فوریت‎های پزشکی و ایثارگری به کار گرفته شده‎اند که در دو بخش نخست دلیل آن نبود نیروی بومی بوده است.

گودرزی اما با انتقاد از اداره کل بنیاد شهید لرستان از توزیع استانی سهمیه ایثارگری به منظور جذب در بیمارستان و عدم اختصاص کامل این سهمیه به نیروهای بومی شهرستانی گفت: این یک اجحاف و تخلف است و پیام اعتراض ایثارگران بروجرد را به گوش رئیس بنیاد شهید کشور می‎رسانم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نتیجه‎بخش نبودن رایزنی‎ها و پیگیری‎ها برای راه‎اندازی سیمای بروجرد خبر و ادامه داد: این در حالی است که تابلویی در ورودی رادیو بروجرد با عنوان صدا و سیما قرار گرفته است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی این کار را توهین به شعور مردم این شهرستان خواند و افزود: صدا و سیما یا تابلو نصب شده در ورودی ساختمان رادیو را اصلاح و یا اینکه اقدام به راه‎اندازی سیما برای بروجرد کند، چرا که در غیر اینصورت حتما شاکی خواهیم بود.

گودرزی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اندازه از وعده‎های انتخاباتی‎تان اجرایی نشده است؟ گفت: به صراحت اعلام می‎کنم که در انتخابات هیچ وعده‎ای نداده بلکه قول پیگیری مسائل را به مردم دادم، اگر هم قرار باشد بار دیگر به صحنه انتخاباتی ورود پیدا کنم، وعده‎ای نخواهم داد.

نمره عملکردم بابت پیگیری‎هایم باشد

وی سپس به تفاوت ماهیت کاری نمایندگان با مدیران دستگاه‎های اجرایی اشاره‎ای داشت و افزود: وظیفه نماینده کار اجرایی نیست، بلکه رسالت او حول محور پیگیری و نظارت بر امور تعریف شده و اگر قرار باشد مردم به عملکرد بنده نمره بدهند، باید این نمره بابت پیگیری‎هایم باشد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در کارها بیش از تقابل به تعامل علاقه‎دارم، اما از طرفی هیچ ملاحظه‎ای با کسی ندارم.

گودرزی در خصوص ارتباط خود با استاندار لرستان گفت: تا این لحظه استاندار را فردی با صداقت، دلسوز و پاک و پر تلاش می‎بینم، اما تعلقی ندارم با مدیری رفاقت کنیم که تحویلم بگیرد.

وی تاکید کرد: مادامی که مدیری صادقانه کار کند، با او تعامل دارم و بنای دوستی‎ها، مخالفت‎ها و موافقت‎ها نیز همین اصل است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در خصوص فضای جدید حاکم بر شهرستان بروجرد گفت: در هر فضایی باید از حداکثر ظرفیت برای حل مشکلات مردم بهره بگیریم، بنابراین در این فضا هم در راستای حل مشکلات شهروندان بروجردی تلاش می‎کنم.

گودرزی ادامه داد: در طول ۲۵ ماه سپری شده از عمر نمایندگی‎ام همه تلاشم این بوده که مجدانه مسائل مربوط به شهرستان و مردم بروجرد را پیگیری کنم و در این راه کوتاهی نکرده‎ام.

مقالات مشابه

1 thought on “عباس گودرزی: اعتبار ۵ میلیارد تومانی به سد شهید بروجردی تخصیص یافت/نصب تابلو صدا و سیما توهین به شعور مردم بروجرد است/بیش از تقابل به تعامل علاقه‎مندم”

  1. بله جناب گودرزی بابت پیگیری های شما که حداقل در یک دهه اخیر در شهرما بی سابقه بوده ممنونیم ولی متاسفانه اکثر این پیگیری ها بدون دستاورد بوده نمونه اش در سفر اخیر رییس سازمان میراث فرهنگی کشور به بروجرد که حسابی توسط رسانه های وابسته به شما تو بوق و کرنا شد اما صرفا یه سفر واسه رفع تکلیف بود در صورتی که در خرم اباد ۳۵ میلیارد تومن برای ثبت جهانی فبک الافلاک جذب شد عملا در بروجرد به یه دیدار مختصر اون هم نه از اثار شاخص بلکه از خانه های تاریخی که اثار درجه چندم بروجرد هستن اکتفا شد و عملا هیچ فایده ای نداشت روزی که رییس سازمان میراث فرهنگی در مرکز استان در دیدار با نمایندگان مشغول تقسیم بودجه و وعده دادن و قول پیگیری دادن بودن شما کجا بودی؟؟؟؟؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close