اینترنت و کامپیوتر

شگرد عجیب دزدان اینترنتی

روزهای بروجرد- فروش نرم‌افزار اینترنتی، شیوه جدید دزدان برای دسترسی به حساب بانکی مردم بود.

به گزارش ایران، این سارقان با تبلیغ نرم‌افزار‌هایی مثل ماهواره اندروید و ماهواره جیبی توانسته بودند با هک کردن حساب بانکی بیش از ۲۶۰۰ نفر در سراسر کشور به حساب بانکی آن‌ها دستبرد بزنند.

راز فعالیت مجرمانه این دزدان به‌دنبال اعلام شکایت از سوی یکی از مالباختگان و با تلاش کارآگاهان پلیس فتای مازندران فاش شد.

مرد مالباخته با مراجعه به پلیس گفت: در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به خرید اینترنتی یک نرم‌افزار و نصب آن روی دستگاه تلفن همراهم کردم پس از مدتی متوجه شدم، اطلاعات حساب بانکی‌ام به سرقت رفته و حدود دو ونیم میلیون تومان از آن برداشت کرده‌اند.

سرهنگ «حسن مفخمی شهرستانی» جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، درباره نحوه ردیابی و بازداشت اعضای این باند خلافکار گفت: با دریافت این اطلاعات، کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا پس از چند روز کار اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی رد سارقان اینترنتی را در یکی از استان‌های همجوار شناسایی کردند.

مأموران در ادامه تحقیقات با شناسایی مخفیگاه متهمان با هماهنگی قضایی و دریافت نیابت در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه، دو متهم اصلی این پرونده به‌نام‌های شیدا و سجاد را دستگیر کردند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمان دو دستگاه گوشی تلفن همراه، سیستم رایانه به همراه تعدادی سیم‌کارت خطوط تلفن همراه کشف شد.

متهمان در تحقیقات پلیسی ضمن اعتراف به جرایم خود گفتند با تبلیغ نرم‌افزار‌های موبایلی تحت عنوان ماهواره اندروید و ماهواره جیبی، در شبکه‌های اجتماعی اقدام به اغفال افراد و سرقت اطلاعات حساب آنان در سطح استان‌های مختلف کشور می‌کردند و تاکنون از ۲۶۰۰ نفر با این شیوه سرقت کرده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند به شهروندان هشدار داد: در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از ارائه اطلاعات حساب بانکی خود بشدت خودداری کنید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close