فیلم و عکسلرستان

ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان+فیلم

روزهای بروجرد– مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تصاویری از یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه ثبت شده است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست لرستان علی سالاروند بیان کرد: محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه در نوروز ۱۴۰۳ با حضور موثر و پایش منطقه با استفاده از دوربین‌های جدید و با کیفیت که سال گذشته دریافت کرده بودند، موفق به ثبت تصاویری از حضور خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه شدند.

 

او با اشاره به اینکه سال گذشته نیز تصاویر حضور خرس قهوه‌ای و پلنگ به‌ عنوان گونه‌های شاخص و در خطر انقراض، در سایر مناطق طبیعی استان ثبت شده است، گفت: این موضوع نشان دهنده‌ پویایی و افزایش جمعیت گونه‌های شاخص حیات وحش در استان بواسطه برنامه‌ریزی و تلاش‌های شبانه روزی همکاران محیط‌بان، زحمتکشان عرصه محیط زیست و هوشمندسازی و افزایش تعداد نیروی محیط‌بان در مناطق تحت مدیریت استان طی ۲ سال گذشته است.

او ادامه داد: امید می رود با ادامه روند فعلی، مشارکت‌های مردمی و کمک‌ دوستداران محیط زیست و حیات‌وحش، شاهد احیای بیش از پیش زیستگاه‌ها و حضور گونه‌های شاخص و ارزشمند حیات‌وحش در طبیعت لرستان باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از همه دوستداران حیات وحش استان تقاضا کرد در صورت ثبت هرگونه‌ تصاویری از حیوانات خاص و کمیاب، تصاویر را در اختیار کارشناسان این اداره کل قرار دهند تا اطلاع رسانی لازم با رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی برای گونه ثبت شده، انجام شود.

خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه‌ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار دارند و حفاظت از آن‌ها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی این سازمان به شمار می‌رود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close