اخبار جهان

حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق

روزهای بروجرد- خبرگزاری و تلویزیون رسمی سوریه از سرنگونی دو فروند موشک اسرائیلی در اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق در نیمه‌های شب دوشنبه برابر با ۲۵ ژوئن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد، یک منبع امنیتی سوری بدون تعیین ماهیت منبع حملات اظهار داشت، این حملات خصمانه فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار داده بود.

سانا افزود، در چارچوب حمایت رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی و بالا بردن روحیه از دست رفته آنها در مقابل یگان‌های ارتش سوریه به دلیل مناطق جدیدی که از چنگال آنها خارج می‌کنند، این حملات موشکی رژیم صهیونیستی انجام شد.

نیروهای سوریه ظرف روزهای گذشته صده‌ها کیلومتر در منطقه اللجاة در حومه درعا، سویداء و بادیه سوریه امتداد یافته در حومه‌های حمص، دمشق و دیر الزور را آزاد کرده‌اند.

این منبع سوری گفت، احتمال می‌رود این حمله خصمانه با استفاده از موشک‌هایی خارج از مرزهای سوریه انجام گرفته باشد.

وی افزود: این حملات تلفاتی نداشت و تنها خسارت مالی جزئی برجای گذاشت.

این منبع میدانی تصریح کرد، سامانه‌های پدافند هوایی سوریه موشک‌هایی را که از داخل اراضی اشغالی شلیک شدند رهگیری کردند و توانستند این موشک‌ها را بر فراز زمین‌های کشاورزی الامل در حومه شمالی قنیطره ساقط کنند. همچنین یک موشک دیگر بر فراز شهر البعث در قنیطره رهگیری و منهدم شد.

تلویزیون رسمی سوریه نیز گزارش داد، انفجارهایی ناشی از انفجار دو موشک اسرائیلی در اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق رخ داد که منابع مدعی‌اند، این حمله رژیم صهیونیستی انبار مهمات حزب‌الله لبنان در سوریه را هدف گرفته بود.

این منابع گفتند، صدای انفجارهای مهیبی در اطراف دمشق شنیده شد.

به گفته منابع، احتمال می‌رود صداها ناشی از حملات هوایی اسرائیل به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق بوده باشد.

در این راستا رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه، نهاد وابسته به مخالفان سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت، دو موشک اسرائیلی انبار مهمات حزب الله لبنان را در نزدیکی فرودگاه هدف گرفتند و این حملات منجر به انفجارهای عظیم نشد.

از ابتدای جنگ در سوریه در سال ۲۰۱۱ رژیم صهیونیستی بارها اهداف نظامی ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان در این کشور را زده، به طوریکه چندین بار مواضعی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق را بمباران کرده است.

اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق آوریل سال گذشته میلادی به بهانه ممانعت از انتقال سلاح از ایران به حزب‌الله لبنان در سوریه که ادعای ساختگی رژیم‌ صهیونیستی است، هدف حملات هوایی این رژیم قرار گرفت.

در ۱۷ ژوئن نیز حملات هوایی به مواضع نظامی در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق در شرق سوریه انجام گرفت که منجر به کشته شدن چندین تن از نیروهای حشد شعبی و نیروهای ارتش سوریه شد. ارتش سوریه و نیروهای حشد شعبی عراق آمریکا را مقصر حمله دانستند اما مسؤول آمریکایی در آن زمان اعلام کرد، واشنگتن اسرائیل را مسؤول این حملات می‌داند.

سوریه و اسرائیل به رغم خط آتش‌بس در جولان که طی سال‌های گذشته با وجود جنگ داخلی سوریه آرام باقی مانده رسما در حالت جنگ هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close