اخبار بروجردویژه ها

سال گذشته بروجرد رتبه نخست تصادفات در لرستان را داشته است

روزهای بروجرد– رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد گفت: هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال برای روکش آسفالت، ایمنی راه‌ها و نصب نیوجرسی در جاده‌های اصلی شهرستان در سال جاری هزینه شده است.

محمد ایرانشاهی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برای آسفالت و بهسازی جاده‌های اصلی شهرستان حدود هزار میلیارد ریال و برای نصب نیوجرسی ۳۳۰ میلیارد ریال قرارداد بسته شده که اجرای آن آغاز شده است.

وی جاده بروجرد به اشترینان و خرم‌آباد و جاده بروجرد – اراک سه جاده‌ اصلی شهرستان است، افزود: طرح نصب نیوجرسی در جاده اشترینان به بروجرد در فاز اول پنج کیلومتر و فاز دوم هم پنج کیلومتر اجرا می‌شود که اکنون مراحل نصب آنها آغاز شده است.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بروجرد با بیان اینکه امسال در بخش آسفالت یک قرارداد ۲۵۰ میلیارد ریالی با پیمانکار بسته شده است، اضافه کرد: این طرح بزودی آغاز می‌شود در خصوص روکش آسفالت جاده بروجرد به خرم اباد هم قرارداد ۱۷۰ میلیارد ریالی بسته و پیمانکار مشخص شده و عملیات روکش آغاز شده است.

ایرانشاهی ادامه داد: برای جاده بروجرد – اراک نیز یک قرارداد ۲۵۰ میلیارد ریالی بسته و پیمانکار در حال انجام کار است در همین راستا سه پیمانکار گرفتیم که ۲ پیمانکار مشغول کار شدند و یکی دیگر هم بزودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

او در خصوص زیرگذر پادگان مهندسی یادآور شد: این طرح با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال در مراحل پایانی است و چند روز آینده تکمیل و تا ۲ هفته دیگه قابلیت افتتاح دارد.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای تعمیر گاردیل‌های جاده‌های بروجرد نیز پنج میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت و این طرح در چند روز آینده انجام می شود.

ایرانشاهی افزود: در جاده بروجرد – اشترینان ۲ نقطه پرخطر و تصادف خیز، سه راه نهاوند و سه راهی رضا آباد وجود دارد که روشن کردن برج نوری آنها در دستور کار قرار گرفته و یکی از آنها روشن شده است و سه راهی نهاوند هم برج نوری آن نصب و ظرف ۲ هفته آینده روشن می‌شود.

او اظهار کرد: اعتبار این ۲ برج نوری ۶ میلیارد ریال است و علاوه بر این نصب دوربین کنترل سرعت ماه آینده دراین محور نصب می‌شود تا با کاهش سرعت، ایمنی جاده را بالا ببریم.

ایرانشاهی بیان کرد: بروجرد سال گذشته رتبه اول مرگ میر بر اثر تصادفات در لرستان را داشت که با تلاش حوزه راهداری و باتوجه به ایمن سازی‌های انجام شده و برطرف کردن نقاط حادثه خیز با نصب علایم هشداری اکنون در رتبه چهارم است.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close