ورزش

احتمال شروع لیگ برتر بیستم از آبان یا آذر

روزهای بروجرد- فشردگی مسابقات باشگاهی در ایران و آسیا و همینطور بازی‌های انتخابی جام جهانی، فصل آینده فوتبال ایران را با مشکلاتی روبرو می‌کند.

به گزارش ایسنا، تقویم بازی‌های باقی‌مانده از فصل جاری فوتبال ایران با توجه به زمانبندی سابق AFC برای شروع لیگ قهرمانان آسیا از اواسط مرداد تدوین شد اما بعد از گذشت چند هفته از این اتفاقات، حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ اعلام کرده با توجه به تعویق افتادن لیگ قهرمانان، لیگ برتر ایران نیز با مدتی تاخیر شروع خواهد شد.

به گفته رسانه‌های خارجی، زمان پیشنهادی برای آغاز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ماه سپتامبر (شهریور) است و این پیشنهاد از سوی تمام اعضا تایید شده و بدون شک دیدارها در این موعد آغاز خواهد شد.

تغییر برنامه برگزاری لیگ قهرمانان آسیا با توجه به فشردگی مسابقات در فصل آینده، فوتبال ایران را با وضعیت دشواری رو به رو خواهد کرد و چه بسا فصل جاری چندین ماه عقب بیفتد و لیگ بیستم از اواخر مهر و آبان آغاز شود!

* اتمام لیگ نوزدهم در اواخر مرداد

طبق زمانبندی مسئولان فوتبال، لیگ برتر و جام حذفی در مدت زمان حدودی شش هفته برگزار می‌شود که با توجه به از سرگیری رقابت‌ها از هشتم تیر، فصل جاری در روزهای پایانی مرداد به پایان می‌رسد.

* از سرگیری لیگ قهرمانان از شهریور

با استناد به اظهارات مسئولان فوتبال ایران و رسانه‌های خارجی، ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در یک کشور و به صورت متمرکز در شهریور برگزار می‌شود و برگزاری چهار بازی به صورت فشرده نیازمند دو تا سه هفته است که چهار تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو باید در این تورنمنت حاضر شوند.

* شروع بازی‌های تیم ملی از مهر ماه

با اتمام لیگ برتر و مرحله گروهی لیگ قهرمانان، احتمالا تیم ملی در اواسط مهر و اواخر آبان چهار دیدار باقی مانده خود از مرحله دوم انتخابی جام جهانی را برگزار خواهد کرد و اسکوچیچ که برای نخستین بار هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت، باید اردوی تیمش را در مدت زمان بیشتری برگزار کند و به شناخت لازم برسد. به همین علت احتمالا اردوی تیم ملی از اوایل مهر شروع می شود و اردوهای آماده‌سازی تیم‌های لیگ برتری را در صورت شروع دچار مشکل خواهد کرد.

به همین دلیل بود که چندی پیش رسانه‌های خارجی از درخواست کشورهای آسیایی برای برگزاری مرحله انتخابی جام جهانی از سال ۲۰۲۱ خبر داده بودند که ظاهرا با موافقت فیفا و AFC همراه نشده است.

* شروع لیگ برتر از اوایل آبان؟

با اتمام لیگ، بازیکنان و مربیان با یک مرخصی کوتاه باید به تیم های فعلی یا جدید خود ملحق شوند و در تمرینات آماده‌سازی یک ماهه تیم‌های باشگاهی شرکت کنند که این موضوع با شروع بازی‌های ملی دچار مشکل خواهد شد.

با توجه به بازی‌های ملی، احتمالا تمرینات باشگاهی از اواخر مهر آغاز می‌شوند و برای این موضوع تیم‌ها نیازمند بیشتر از یک ماه زمان هستند که با برنامه تیم ملی در مهر ماه همخوانی ندارد و چه بسا با اردوی تیم ملی در آبان هم تداخل داشته باشد و از طرفی باید مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا را هم در نظر گرفت که در این صورت شروع لیگ را به آذر موکول می‌کند.

در حال حاضر سازمان لیگ اظهارنظری درباره شروع فصل آینده لیگ‌های فوتبال نداشته اما فشردگی مسابقات حاکی از شروع این رقابت‌ها در پاییز دارد و بدون شک فصل آینده هم با فشردگی عجیبی ادامه خواهد داشت که بازیکنان را در دو سال باقی مانده تا جام جهانی با خطر روبرو می‌کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close