اخبار بروجردلرستان

“خواب‌آلودگی و شتاب رانندگان” علت ۹۷ درصد تصادفات است

روزهای بروجرد– رئیس پلیس‌راه لرستان با تأکید به اینکه بیش از ۹۷ درصد علت وقوع تصادفات به رانندگان بازمی‌گردد، گفت: این علت بیشتر به‌دلیل خواب‌آلودگی و شتاب رانندگان در رانندگی رخ می‌دهد.

تسنیم: سرهنگ محمد زارعی با اشاره به اجرای طرح زمستانی در لرستان، گفت: این طرح از ۲۵ آذر آغاز شد‌ه‌ و تا ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ادامه دارد.

او با تأکید به حضور مستمر پلیس‌راه در گردنه‌های برف‌گیر لرستان، افزود: ۶۰ گشت خودرویی، به‌صورت روزانه و  محسوس و نامحسوس در محورهای لرستان فعال است.

رئیس پلیس‌راه لرستان عنوان کرد: رانندگان در هنگام بارش برف از سفرهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی این استان خودداری و خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

وی با بیان اینکه بروز تصادفات به سه عامل راننده، وسیله نقلیه و راه بستگی دارد، بیان کرد: وسایل نقلیه در حال حاضر ایمنی لازم را ندارد و عدم ایمنی باعث بروز خسارت به سرنشینان خودرو می‌شود.

زارعی با تأکید به اینکه حدود ۵۰ کیلومتر راه دوطرفه در لرستان وجود دارد، گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد تلفات جاده‌ای این استان در محورهای مواصلاتی الیگودرز به اصفهان، بروجرد به نهاوند در قسمت جعفرآباد، خرم‌آباد به‌ فیروزآباد و سپیددشت و خرم‌آباد به کوهدشت رخ می‌دهد.

رئیس پلیس‌راه لرستان با بیان اینکه ۵۰ کیلومتر راه دوطرفه، حدود نیم‌درصد از محورهای این استان را تشکیل می‌دهد، ابراز کرد: این محورها هنوز چهارخطه نشده‌است.

زارعی با تأکید به اینکه بیش از ۹۷ درصد علت وقوع تصادفات به رانندگان بازمی‌گردد، اظهار داشت: این علت بیشتر به‌دلیل خواب‌آلودگی و شتاب رانندگان در رانندگی رخ می‌دهد.

او بیان کرد: رانندگان با رعایت توصیه‌های ترافیکی، همکاری با عوامل پلیس راهور و رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی با سرعت مطمئنه در محورهای لرستان تردد کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close