اخبار ایراناخبار سیاسی

بروجردی: ۶۳کشور کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را با حق شرط پذیرفته‌اند

روزهای بروجرد- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از ۱۸۸ کشوری که کنوانسیون مبارزه با تامین مالی ترویسم را تبدیل به قانون کرده‌اند، ۶۳ کشور از حق شرط استفاده کرده اند و بنابراین لحاظ حق شرط از روال‌های کاری متداول و جز حقوق کشورها است.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیرامون بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، اظهار داشت: روز گذشته دومین جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در زمینه بررسی لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم برگزار و در این زمینه بحث و تبادل نظر شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای عراقچی که از مذاکرات با ۵ کشور حاضر در برجام آمده بودند، گزارشی را از روند مذاکرات با کشورهای اروپایی ارائه کرد، گفت: معاون وزیر خارجه علاقمندی اروپایی‌ها به ادامه همکاری در زمینه مسائل بانکی و نفتی را بیان کرد.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها خواستار ادامه ارتباطات با ایران شده‌اند، افزود: راه‌های مختلف برای ادامه ارتباطات ایران و اروپا موضوع مذاکرات بوده تا اگر آمریکایی‌ها بخواهند وارد مراحل بعدی شوند، امکان تدوام روابط وجود داشته باشد، در مجموع برداشت آقای عراقچی از مذاکرات مثبت بود.

بروجردی ادامه داد: آنچه که برای مجلس و دولت ملاک است، ارائه تضمین‌های عملی اروپایی ها در زمینه تداوم روابط با ایران است، بنابراین باید منتظر تحولات بعدی باشیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته پیرامون لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، فرصت کافی وجود نداشت تا وارد بخش حق شرط شویم، گفت: باید شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در خصوص حق شرط تدوین کرده به تصویب برسد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حق شرط طبق کنوانسیون ۶۹ وین جز حقوق کشورها است، بیان کرد: از ۱۸۸ کشوری که کنوانسیون مبارزه با تامین مالی ترویسم را تبدیل به قانون کرده‌اند، ۶۳ کشور از حق شرط استفاده کرده اند و بنابراین لحاظ حق شرط از روال‌های کاری متداول و جز حقوق کشورها است.

بروجردی گفت: باید منتظر سه شنبه بمانیم تا تصمیم گیری نهایی در خصوص تصویب یا عدم تصویب کنوانسیون مبارزه با تروریسم انجام شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close