اخبار بروجرد

۶ کارگاه تولیدی فرش و صنایع جانبی در بروجرد فعال است

روزهای بروجرد- رییس اداره صمت بروجرد گفت: ۶ کارگاه تولیدی فعال و صنایع جانبی از قبیل رنگرزی و ریسندگی سنتی در شهرستان فعال است.

محمد اصل مرز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به لزوم و افزایش کیفیت فرش‌های دستباف تولیدی کشور با تأکید بر ارزش‌ها و اصالت‌های فرش مناطق آسیب‌شناسی و رفع مسائل و مشکلات تولید امری حیاتی است.

او تصریح کرد: آموزش و ارتقای مهارت قالیبافان و ترویج شیوه‌های صحیح تولید به‌ویژه بافت فرش لازم و ضروری به نظر می‌رسد و این امر تنها با پرورش و استعداد حداکثری از استعدادهای علمی و مهارتی بومی هر منطقه و به‌کارگیری مربیان کار آزموده و فراهم کردن محتوا و امکانات آموزشی استاندارد برای ارتقای مهارت بافندگان میسر خواهد شد.

رییس اداره صمت بروجرد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با تسهیل در فروش و تولید فرش‌هایی با ارزش‌افزوده بالاتر افزایش توجیه اقتصادی بافت فرش برای بافندگان و تثبیت شغلی در این حوزه امکان‌پذیر خواهد شد.

اصل مرز اضافه کرد: در این خصوص ۴۷ دور آموزش ارتقای مهارت قالیبافان (هر دوره به مدت ۷ روز با تعداد ۲۵ نفر کارآموز) در سطح کل استان لرستان تخصیص شده که ۱۱ دوره آن مربوط به شهرستان بروجرد است.

او بیان کرد: ارتقای مهارت و آشنایی قالیبافان با ارزش‌ها و اصالت‌های فرش منطقه و ترغیب آن‌ها برای تولید فرش‌های اصیل و ترویج روش‌های بهینه برای اصلاح عیوب و پیشگیری از بروز چگونگی استفاده از مواد اولیه ابزار و روش‌های بهینه برای بافت فرش و… تخصیص داده شده است.

رییس اداره صمت بروجرد ادامه داد: طی دو ماه اخیر ۱۱ دوره به مدت ۴ روز ۲۷۵ نفر در ۵۵ ساعت دوره آموزشی را گذرانده‌اند.

اصل مرز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶ هزار بافنده فرش دستباف در این شهرستان فعالیت می‌کنند و ۶ کارگاه تولیدی فعال و صنایع جانبی از قبیل رنگرزی و ریسندگی سنتی در بروجرد فعال است.

او بیان کرد: ۲۶ درصد بافنده‌های فرش استان در بروجرد است که می‌طلبد نمایشگاهی در این حوزه در شهرستان برپا شود.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close