لرستان

مصرف آب در لرستان ۳۰ درصد افزایش یافت

روزهای بروجرد- مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان با اشاره به روند صعودی مصرف آب در استان گفت: با شیوع ویروس کرونا مصرف آب در لرستان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

حمیدرضا کرم وند در گفت‌وگو با بازار اظهار داشت: میانگین مصرف استاندارد هر فرد در شبانه روز حدود ۱۵۰ لیتر است ولی در استان لرستان ۱۸۰ تا ۲۰۰ لیتر است.

وی افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا از اسفند ماه شروع شد، در اسفند ماه با افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب مواجه شدیم؛ در فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه نیز با توجه به فصل گرما، مصرف آب روند صعودی داشته و مصرف آب در استان بیش از۳۰ درصد شاهد افزایش یافته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان عنوان کرد: مردم باید مدیریت مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرفی را داشته باشند؛ ممکن است در بحث زیرساختی نیز برخی از تجهیزات فرسوده باشند و نیاز به تعمیر باشد و در برخی مناطق نیز این اصلاحات در حال انجام است و شبکه را توسعه می‌دهیم ولی با توجه به وضعیت اعتبارات نمی‌توانیم کل شبکه استان را در زمان محدودی حل کنیم.

وی بیان کرد: برآورد ما برای یک خانواده چهار نفره در یک بازه زمانی ۴۵ روزه مصرف ۲۰ متر مکعب بوده تا به عنوان یک مشترک خوش حساب و کم مصرف محسوب شود، خیلی از مشترکان خوشبختانه این موضوع را رعایت می‌کنند.

کرم وند تصریح کرد: با توجه به فصل گرما و افزایش دما، خیلی از مردم از کولر آبی استفاده می‌کنند، یک کولر آبی به تنهایی می‌تواند در یک شبانه روز بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر آب مصرف کند.

وی گفت: اگر کولرهای آبی در پشت بام قرار دارند باید سایه بان داشته باشند و با توجه به شرایط دمایی و تبخیری که وجود دارد باعث می‌شود آب سریع تر تبخیر و سبب افزایش مصرف شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان اظهار داشت: برخی از مشترکان در طبقات فوقانی هستند، شبکه به گونه‌ای تنظیم شده که فقط طبقات همکف، اول و نهایتا دوم را تامین آب مطمئن داشته باشم که مشترکان باید مخزن و پمپ را با هم نصب کنند. اگر ماموران ما پمپ‌های بدون مخزن را مشاهده کنند جریمه‌های سنگینی اعمال می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close