اخبار بروجرد

تکمیل محور نهاوند – بروجرد نیازمند ۱۵۰ میلیارد اعتبار است

روزهای بروجرد- معاون ساخت و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی لرستان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل محور نهاوند- بروجرد را ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار پروژه سال ۱۴۰۲ تکمیل می‌شود.

گودرز بابا عباسی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه یکی از محورهای ارتباطی استان لرستان  به همدان  محور بروجرد – نهاوند است، اظهار کرد:  طول کلی این محور ۶۲ کیلومتر است  که ۲۰ کیلومتر آن در حوزه راه‌های استان همدان و ۴۲ کیلومتر در حوزه استان لرستان است.

وی افزود:  از سال ۸۶ تا کنون ۳۱ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۱۱ کیلومتر آن در دست اجرا است.

معاون ساخت و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به عملیات انجام شده در این قطعه شامل خاکبرداری کل محور ، اجرای لایه‌های خاکریز و دو لایه ساب بیس آهکی، افزود:  از تعداد ۲۹ دستگاه ابنیه فنی محور  تعداد ۲۱ دستگاه ابنیه فنی اجرا شده و ۸ دستگاه  از ابنیه فنی  و بیس  و آسفالت محور باقیمانده است.

باباعباسی با اشاره به اینکه در صورت تامین اعتبار در سال جاری زیر سازی محور نهاوند- بروجرد انجام می‌شود، اظهار کرد:  سال ۱۴۰۲ نیز  آسفالت پروژه انجام و در مجموع  کل محور قابل بهره‌برداری است.

وی اعتبار هزینه شده پروژه را تاکنون  ۳۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است.

معاون ساخت و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی لرستان خاطر نشان کرد: این محور جزو محورهای ترانزیتی است و  استان‌های مرکزی را به لرستان و جنوب وصل می‌کند، بنابراین تکمیل آن ضروری است.

بابا عباسی به علت عدم بهره‌برداری پروژه هم اشاره کرد و افزود: پروژه در گذشته از منابع استانی تامین اعتبار می‌شد که با توجه به محدود بودن منابع استانی نتوانستیم پروژه را تکمیل کنیم.

وی بیان کرد: اکنون اما پروژه از  منابع ملی تامین اعتبار می‌شود که امیدواریم با تامین منابع به موقع سال ۱۴۰۲ تکمیل شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close