لرستان

استاندار لرستان: تخت‌های بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد افزایش می‌یابد/ / تدارک ۲۰۰ تخت قرنطینه‌ای برای بیماران کرونایی

روزهای بروجرد- استاندار لرستان با اشاره به افزایش تخت‌های بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد، گفت: در استان ۲۰۰ تخت قرنطینه‌ای برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا تدارک دیده شده است.

به گزارش مهر، سید موسی خادمی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که با حضور رئیس محترم جمهور برگزار شد، با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار داشت: در خصوص کمک به اقشار آسیب پذیر اقدامات خوبی به صورت بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده که از طریق صدا و سیما اطلاع رسانی خواهد شد.

وی، بیان کرد: فعالین حوزه اقتصادی که با توجه به این شرایط دچار مشکل شده‌اند به منظور کمک به آنها از طریق امهال و کمک‌های مالیاتی و همچنین در مورد چک‌های برگشتی تصمیمات خوبی گرفته شد.

استاندار لرستان، به جبران مدت زمان تعطیلی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: با تاکید رئیس جمهور قرار شد زمانی برای جبران تعطیلی دانش‌آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شود.

خادمی، ادامه داد: کلاس‌ها از هر زمانی تشکیل شود به همان نسبت کلاس‌های جبرانی برگزار خواهد شد و پایان تحصیلات، تاریخ امتحانات و زمان کنکور متعاقباً اعلام می‌شود.

وی، افزود: آغاز سال تحصیلی همانند سال‌های گذشته اول مهر ماه است.

استاندار لرستان، خاطرنشان کرد: کمک‌های خیرین و فعالین اقتصادی که به بیمارستان‌های دولتی، نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی برای جلوگیری از شیوع و درمان ویروس کرونا داشته‌اند جز هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

خادمی، عنوان کرد: خروجی چندین استان به منظور جلوگیری از سفر مردم کنترل خواهد شد که به مردم برای سفر به دیگر استان‌ها جلوگیری می‌شود چراکه با ایجاد محدودیت ورودی دیگر استان‌ها دچار مشکلاتی خواهند شد.

وی، تصریح کرد: هنوز مصوبه ملی در خصوص ورودی‌ها نداریم اما در استان اقدامات محدودی برای کنترل ورودی‌ها انجام شده که تأثیر خوبی داشته است.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: بیمارستان عشایر ۴۰۰ تخت ظرفیت دارد و دانشگاه علوم پزشکی در تلاش است به این تخت‌ها اضافه کند.

خادمی، بیان کرد: در استان ۲۰۰ تخت قرنطینه‌ای برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا تدارک دیده شده، همچنین برای برقراری بیمارستان صحرایی در صورت لزوم درخواست داده‌ایم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close