اخبار سیاسیلرستان

علی آشتاب: بیش از ۳۵۰۰ تعاونی فعال و نیمه فعال در لرستان وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: مردم، دولت، کارآفرینان و کارگران ارکان تحقق شعار سال هستند.

به گزارش فارس، علی آشتاب در همایش روز کارگر در سالن دکتر زرینکوب اداره ارشاد این شهرستان اظهار کرد: مردم به عنوان یکی از ارکان تحقق شعار سال با مصرف کالاهای داخلی می‎توانند، به ایفای نقش در تحقق این مهم بپردازند.

وی از کارگران و کارآفرینان به عنوان یکی دیگر از ارکان تحقق شعار سال یاد و عنوان کرد: تولید کالاهای رقابتی با قیمت تمام شده مناسب و کیفیت مطلوب موجب افزایش مصرف کالاهای داخلی و پرهیز از خرید کالاهای خارجی می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به نقش تسهیل‎گر دولت در حمایت از واحدهای تولیدی و حمایت از کالای ایرانی خاطر نشان کرد: مسوولان نیز به عنوان کارگزاران دولت باید تسهیل‌گر مسائل و مشکلات جامعه کارگری باشند.

آشتاب از معیشت و مسائل بیمه‎های به عنوان مهمترین مشکلات کارگران یاد و تاکید کرد: یکی از سیاست‎های اصلی وزارت کار تامین پوشش بیمه‎ای کارگران و تلاش در جهت رفع این مشکل آنها است.

وی ارتقاء امنیت شغلی کارگران را یکی دیگر از اولویت‎ها و سیاست‎های وزارت کار برشمرد و افزود: حل دعاوی کارگری و کارفرمایی به صورت سازشی از دیگر مواردی است که به آن پرداخته می‎شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از نیازسنجی مسائل و مشکلات بنگاه‎های اقتصادی خبر و ادامه داد: در حوزه اشتغال نیز اجرای طرح‎های اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی، کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و آموزش در محیط کسب و کار در سال ۹۷ با جدیت دنبال می‎شود.

آشتاب طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را فرصت مناسبی برای مهارت‎افزایی و مهارت‎آموزی دانشگاهیان و جذب آن‎ها توسط کارفرمایان دانست و گفت: سال گذشته در استان لرستان یکهزار و ۴۱۳ نفر از فارغ‌التحصیلان از این طرح استفاده کردند.

وی تاکید کرد: همچنین کارفرمایانی که اقدام به جذب نیروهای فارغ‎التحصیل دانشگاهی کنند، از پرداخت سهم بیمه کارفرمایی معاف می‎شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: اجرای طرح کاج(کاخش آسیب‎های اجتماعی محیط کار) که هدف آن ارتقاء سطح ایمنی و سلامت نیروها در محیط کار است، امسال نیز با جدیت اجرا می‎شود.

آشتاب با اشاره به اینکه بالغ بر ۳۵۰۰ تعاونی فعال و نیمه فعال در لرستان وجود دارد، عنوان کرد: توسعه کار گروهی و جمع‎آوری ایده‎ها، تفکرات و سرمایه‎ها در بنگاه‎های اقتصادی از یک سو و آموزش و ارتقاء دانش تخصصی در تعاونی‎ها از دیگر اولویت‎های امسال است.

وی خاطر نشان کرد: از سویی به دنبال این هستیم که با اعمال بازرسی‎ها در بنگاه‎های اقتصادی نقش مشاور را برای کارفرمایان واحدهای تولیدی ایفا کرده و به آن‎ها در رفع مشکلاتشان کمک کنیم.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از تشکل‎های کارگری و کارفرمایی به عنوان بازوان مشورتی توانمند وزارت کار یاد و بیان کرد: در لرستان ۲۹۸ تشکل کارگری و کارفرمایی وجود دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close