اخبار ایران

سید حسن خمینی: در حکومت مهدوی، انسان ها از گفتن حقیقت نمی ترسند

روزهای بروجرد- یادگار امام با بیان اینکه حکومت مهدوی حکومت لال ها نیست، گفت: حکومت مهدوی حکومتی نیست که در آن انسان ها از گفتن حقیقت بترسند  و در آن زبان ها به بیان حقیقت نچرخد؛ بلکه حکومت سخن گفتن و صحبت کردن است.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش در حرم امام گفت: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه ای که مرحوم کلینی در روضه کافی نقل کرده به ویژگی های حکومت عادل که طبیعتا اوج آن در زمان ظهور محقق خواهد شد، اشاره دارند که شاید بتوان گفت اشاره ای مستقیم به زعامت حضرت صاحب الزمان (عج) است. ایشان وقتی به حاکمی که ما منتظر او هستیم تا جهان را از عدل و داد پر کند، اشاره می کنند؛ می فرماید «شما را به مناهج رسول (ص) راهنمایی می کند». البته به این معنا نیست که آینده بشر در گذشته او است؛ بلکه به این معنا  است که ارزش هایی که در آینده پدید خواهد آمد  ارزش هایی است که پیامبر(ص) بر مدار آن جهان خودش و آیین خودش را پایه گذاری کرد.

وی یادآور شد: علی(ع) در ادامه روایت می فرمایند، با این اتفاق شما از کوری، کری و لال بودن درمان می شوید. اشاره این سخن به بیماری های دل است؛ جامعه مهدوی کر و کور و لال نیست. یعنی هم نعمت های خدا و هم درد جامعه و مشکل همنوع و هم راه های برون رفت را می بیند؛ هم دارو و هم درد را می بیند.

سید حسن خمینی با تأکید بر توجه به الطاف الهی از جمله پدیده انقلاب اسلامی، گفت: لطف خدا را در زندگی خودمان ببینیم و کفران نعمت نکنیم، اما از طرف دیگر توجه ما به درد جامعه باشد و مشکلات را هم ببینیم و چشم بر درد دیگران نبندیم. پیامبر (ص) می فرماید «محبت مؤمنین به یکدیگر مثل محبت اعضای یک بدن است». یکی از اشکالات ما این است که بعضا بدی دیگران را می بینیم اما بدی خودمان را نمی بینیم؛ اما در حکومت مهدوی (عج) چشم ها را باید شست و جور دیگر باید دید.

یادگار امام با بیان اینکه حکومت مهدوی حکومت لال ها نیست، گفت: حکومت مهدوی حکومتی نیست که در آن انسان ها از گفتن حقیقت بترسند و در آن زبان ها به بیان حقیقت نچرخد؛ بلکه حکومت سخن گفتن و صحبت کردن است. مولی الموحدین (ع) در مسجد کوفه می نشست و مردم می گفتند یا علی مشرک شده ای، اما وجود مبارک امیرالمؤمنین (ع) تحمل می کرد.

وی تأکید کرد: نگاه ما به افق روشن آینده است. البته فلسفه انتظار این نیست که بر سر خودمان بزنیم تا کسی بیاید و ما را نجات دهد؛ بلکه فلسفه انتظار این است که ما به سمت مهدوی شدن حرکت کنیم.

سید حسن خمینی خطاب به مسئولان وزارت آمورش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش به این توجه کنید که «تحجر» از کلید واژه های تفکر امام است؛ اگر نسبت به این امر غفلت کردید و به آن توجه نداشتید نگاه کاریکاتوری به امام داشته اید.

وی ادامه داد: امام جلوه تمام نمای حاکمیت دین در جامعه است، ولی تجلی تمام نمای مبارزه با تحجر هم هست. اتفاقا جایی هم که می گوید من اگر فدا شوم می ارزد مبارزه با متحجرین است؛ نه هنگام مبارزه با کفار.

وی با اشاره به تفکر انجمن حجتیه، افزود: آنها می گفتند مبارزه حرام است؛ خود آقا امام زمان(عج) می آید،  اما امام می گفتند فلسفه انتظار، «حرکت» است.

یادگار امام اظهار داشت: معلم و آموزش و پرورش بزرگترین محل برای شست و شوی قلب و آماده سازی راه برای حرکت و بزرگترین جای برای تربیت انسان مهدوی و فردی است که چشم هایش را از زشتی ها، پلیدی ها، دورنگی ها و دیدن عیب های دیگران و ندیدن عیب های خودش، می شوید. انسان در آموزش و پرورش گوش هایش را می شوید از اینکه نکند صدای «یا للمسلمین»ی بلند شود و او نشنود و جایی است که انسان زبانش را به گفتن حرف حق باز می کند.

وی در پایان گفت: امام سجاد (ع) در فرازی از دعای مکارم الأخلاق می فرماید خدایا هیچ خصلتی را در من مگذار که عیب من باشد مگر آن را اصلاح کنی؛ هیچ عیبی را نگذار که من به آن سرزنش شوم مگر اینکه آن عیب را تبدیل به حسن کنی و هیچ صفت خوبی را در من ناقص مگذار.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close