اخبار بروجرد

۶۶۱ تن در بروجرد مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند

روزهای بروجرد- رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۵ میلیارد ریال بیمه بیکاری پرداخت شده است، گفت: ۶۶۱ تن در این شهرستان ماهانه مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند.

عبدالعی گیوه کی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سال گذشته مجموع بیکاران مشمول بیمه بیکاری این شهرستان ۷۱۶ تن بود که امسال ۵۵ تن از آنها یا زمان مقرری بیمه بیکاری آنها به اتمام رسیده و یا مشغول به کار شده اند.

وی مجموع بیمه بیکاری پرداخت شده در سال گذشته را ۱۱۵میلیارد ریال اعلام کرد، افزود: برخی افراد مقرری بگیر بیمه بیکاری به دلیل تعطیلی واحدهای صنعتی این شهر در سال های اخیر است.

رئیس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی بروجرد بیان کرد: بیمه شده بیکاری قبل از دست دادن شغل باید حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد ولی مشمولان تبصره ۲ ماده ۲ این قانون از شمول این بند مستثنی است.

گیوه کی اضافه کرد: سال ۹۶ در راستای اجرای تعهد ایجاد شغل درکارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان سه هزار و ۶۶۵ فرصت شغلی در بروجرد ایجاد که ۱۰۸درصد تعهده بوده است.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۳۰ تعاونی صنعتی، کشاورزی و خدماتی در بروجرد تشکیل شده و در حال حاضر ۶۲۰ تعاونی در شهرستان فعال است.

رئیس اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی بروجرد گفت: هم اکنون ۳۳ هزار کارگر در بخش های مختلف واحدهای تولیدی، صنعتی، کارگاه های بزرگ و کوچک شهرستان بروجرد مشغول به فعالیت هستند.

حدود ۳۰درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی لرستان درشهرستان بروجرد قرار دارد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close