اخبار جهان

بیانیه مشترک رهبران اروپا: برای تصمیم ترامپ متاسفیم/ آمریکا مانع از اجرای برجام نشود

روزهای بروجرد- رهبران بریتانیا، آلمان و فرانسه ضمن ابراز تاسف از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام، بر پایبندی خود به آن  تاکید کردند.

به گزارش شفقنا، «ترزا می»، نخست وزیر بریتانیا، «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان و «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه شامگاه سه شنبه با صدور بیانیه مشترکی، توافق خود بر سر ادامه اجرای تعهدات کشورهای شان در چارچوب توافق هسته ای با ایران را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه رهبران بریتانیا، آلمان و فرانسه در واکنش به اعلام تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج کشورش از توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی، آمده است: نسبت به تصمیم آمریکا برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ابراز نگرانی و تاسف می کنیم.

می، مرکل و ماکرون در بیانیه خود همچنین آورده اند: به صورت مشترک بر پایبندی خود به برنامه جامع اقدام مشترک تاکید می کنیم، این توافق همچنان برای امنیت گروهی ما مهم است.

رهبران بریتانیا، آلمان و فرانسه ضمن تاکید بر این که به لطف برجام جهان امن تر از قبل شده، خودداری آمریکا از اقداماتی که احتمال دارد مانع از اجرای توافق هسته ای از سوی طرف های دیگر توافق شود را خواستار شده و مقامات ایران را نیز به خویشتنداری و پایبندی به تعهدات خود در چارچوب توافق فرا خواندند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close