اخبار لرستان

تاکید وزیر علوم بر بسترسازی دانشگاه‌ها برای ورود جوانان به اشتغال مبتنی بر دانش و فناوری

روزهای بروجرد- وزیر علوم گفت: دانشگاه‌ها برای ورود جوانان بر اشتغال مبتنی بر دانش و فناوری بسترسازی کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در حاشیه افتتاح از مرکز نوآوری دانشگاه لرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جوانان صاحب علم و فن می‌توانند موتور حرکت صنایع دانش بنیان را توسعه دهند و بر اساس و مبنای دانش، تحریک و تقویت کنند.

وی اضافه کرد: لازمه این مهم این است که دانشجویان را با فضای جدید کسب‌وکار، اشتغال و آینده کاری آشنا و امیدوار کنیم که استعداد و آموخته‌های آنان سرمایه اصلی برای ورود به بازار کار، بخش‌های تولیدی و صنعتی است.

وزیر علوم گفت: مراکز پژوهشی با کارهای تحقیقاتی که انجام می‌دهند، حلال مسائل پیش رو خواهند بود.

وی عنوان کرد: مراکزی همچون رشد و پارک علم و فناوری و نوآوری دانشگاه‌ها بسترسازی لازم را برای ورود جوانان بر اشتغال مبتنی بر دانش و فناوری مهیا کنند.

غلامی در خصوص بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها اظهار کرد: بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها خوب است اما کافی نیست چون سهم بودجه پژوهشی کم است.

وی تصریح کرد: بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها توسط هیات امنا هرساله تصویب می‌شود.

وزیر علوم با بیان اینکه سهم پژوهشی مشخص است، بیان کرد: روسای دانشگاه‌ها و مسئول مالی اجازه جابجایی یک ریال از بودجه پژوهشی را ندارند.

غلامی خاطرنشان کرد: سهم بودجه پژوهشی هر دانشگاهی حداقل بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بودجه دانشگاه بوده و البته در برخی دانشگاه‌ها یک‌سوم بودجه را به امر پژوهش اختصاص داده شده است و این رقم اندکی نیست.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close