اخبار ایراناخبار بروجرد

مدیرکل آموزش و پروش لرستان: رتبه لرستان در برخی شاخص‌های کشوری رضایت بخش نیست

روزهای بروجرد- مدیرکل آموزش و پروش لرستان گفت: رتبه این استان در برخی شاخص‌ها در کشور رضایت بخش نیست.

به گزارش فارس، رضا زینی‌وند مقدم در همایش گرامیداشت هفته معلم در این شهرستان با اشاره به رتبه قابل قبول استان لرستان در برخی شاخص‌های علمی، تربیتی و پرورشی در میان سایر استان‌های کشور اظهارکرد: لرستان با وجود ظرفیت‌ها، پتانسیل و قابلیت‌های ارزشمند در بسیاری از شاخص‌ها در جدول شاخص‌ها زیر رتبه ۲۵ کشوری در میان ۳۱ استان کشور است.

وی یکی از مولفه‌های قدرت، ثروت و توسعه کشورها در همه ابعاد را علم، فناوری و دانش خواند و عنوان کرد: یکی از رموز موفقیت کشورهایی همچون آلمان و ژاپن که امروز در دنیا در توسعه، علم و فناوری درخشیده و در این زمینه‌ها مثال زدنی هستند توجه ویژه به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پروش لرستان با اشاره به اینکه بنای هر توسعه و پیشرفتی در مدارس است، خاطر نشان کرد: و حاصل کار همه مسئولان مربوطه در حوزه آموزش و پرورش باید در مدرسه نمود و بروز یابد.

زینی‌وند مقدم یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری را تعلیم و تربیت دانست و تاکید کرد: دولت با وجود همه مشکلات در حال تدوین برنامه‌های خوبی است که در این برنامه‌ها نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش باز شده است.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به اینکه معلمان چراغ هدایت و کشتی نجات انسان‌ها هستند، اظهار کرد: آموزش و پرورش این شهرستان هدف خود را برای رساندن دانش آموزان به کمالات حول محور اخلاق، دین باوری و دین محوری قرار داده است.

روزبهانی به برخی دستاوردهای آموزش و پرورش برورجرد در سال گذشته اشاره و  تاکید کرد: برگزاری ۵ همایش از جمله همایش سمینار ریاضی دانش‌آموزان استان لرستان، کسب رتبه نخست در المپیادهای لرستان، کسب مدال طلای جهانی در مسابقات کشتی توسط یکی از دانش‌آموزان این شهرستان و راهیابی یکی از دانش‌آموزان به مسابقات جهانی ریاضی از جمله این دستاوردها است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close