اخبار بروجردلرستان

شناسایی نزدیک به ۶ هزار زوج نابارور در لرستان

روزهای بروجرد– مدیرکل بیمه سلامت لرستان از شناسایی نزدیک به ۶ هزار زوج نابارور در سطح استان خبر داد.

محسن اسدبیگی در جلسه کمیته تخصصی ناباروری سازمان‌های بیمه‌گر پایه گفت: در راستای ماده ۴۳ قانون جمعیت و خانواده نزدیک به ۶ هزار زوج نابارور در سطح استان شناسایی و تا به حال ۱۳۸۹ نفر زوج نابارور بیمه سلامت نشاندار شده‌اند.

او ادامه داد: این اداره کل در حال حاضر با دو مرکز درمان ناباروری شفا و جهاد دانشگاهی جهت ارائه خدمات تخصصی سطح دوم درمان ناباروری قرارداد منعقد کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستابا اشاره به اینکه تاکنون ۳۷ میلیارد ریال هزینه درمان به مراکز طرف قرارداد ناباروری پرداخت شده است، بیان کرد: بابت سرپایی (دارو پاراکلینیک) ناباروری ۲۱ میلیارد ریال، بابت خسارت متفرقه ناباروری ۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال و بابت اسناد مراکز درمانی ناباروری طرف قرارداد در استان ۸ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است.

اسدبیگی خاطرنشان کرد: خدمات مورد تعهد IVF، ICSI، IUI، FET که برای هر کدام بسته خدمتی شامل ویزیت، دارو، تصویربرداری و خود مراحل پروسیجر تعریف شده و در آخرین تغییرات جوانی جمعیت، محدودیت IVF، IUI، ICSI و FET برداشته شده و فاقد سقف هستند.

به گفته‌ی او بسته خدمات غربالگری جنین (آزمایش و سونوگرافی NT) و بسته آزمایشات تشخیصی و ژنتیکی سقط جنین به خدمات درمان ناباروی اضافه شده است. در مراکز طرف قرار داد در استان مثل جهاد دانشگاهی و بیمارستان شفا فرانشیز پرداختی بیمار ۳۰ درصد تعرفه خصوصی و پرداختی سازمان ۷۰ درصد تعرفه خصوصی است.

این مسئول تاکید کرد: هزینه بیمار درمراکز غیر طرف قرارداد نیز در قالب خسارت متفرقه پرداخت می‌شود.

هوشنگ شکوری معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۴۲۶ زوج نابارور تحت پوشش نشاندار شده است، افزود: سه ماه اول ۱۷۴ پرونده در قالب مراکز طرف قرارداد و خسارت متفرقه ۳۹۸ میلیون تومان، سه ماهه دوم از ۱۹۹ پرونده ۶۹۸ میلیون تومان و سه ماهه سوم از ۲۸۷ پرونده مبلغ ۹۶۳ میلیون تومان هزینه پرداخت شده است.

رضا ساکی مدیر ارشد خدمات درمانی نیرو‌های مسلح لرستان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: ۲۹۸ زوج نابارور تحت پوشش نشاندار شده که تا به حال مبلغ ۷۷۰ میلیون تومان به آن‌ها پرداخت شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close