اخبار لرستان

مقدمات ثبت جهانی دره شیرز کوهدشت فراهم شد

فرماندار کوهدشت گفت: مقدمات ثبت جهانی دره شیرز به‌عنوان ژئوپارک ملی و بین‌المللی فراهم شده‌است.

دره شیرز کوهدشت

وی با اشاره به برپایی سه پایگاه انتظامی در ورودی شهر کوهدشت، پارک جنگلی بلوران و ورودی شهر درب‌گنبد افزود: تقویت پلیس راهور و پلیس راه، افزایش گشت‌های موتوری و پیاده، تأمین امنیت و حضور فعال در مناطق تفریحی و گردشگری از جمله اقدامات انجام‌شده برای تأمین امنیت مسافران نوروزی توسط نیروی انتظامی شهرستان کوهدشت است.

فرماندار کوهدشت با تأکید بر این‌که میراث فرهنگی شهرستان کوهدشت با استقرار سیاه‌چادرهایی در ورودی‌های شهر کوهدشت، پارک جنگلی بلوران، اجرای موسیقی محلی و آماده‌سازی موزه مردم‌شناسی کوهدشت پذیرای گردشگران نوروزی است، عنوان کرد: منطقه شیرز یکی از مناظر بدیع و جزو آثار ثبت‌شده ملی در شهرستان کوهدشت است.

وی ثبت جهانی دره شیرز به‌عنوان ژئوپارک ملی و بین‌المللی را در دست اقدام دانست و بیان کرد: این پدیده طبیعی و تاریخی مکانی برای گردشگران، ورزشکاران و محققان علم زمین‌شناسی بوده و با دره گرندکانیون در ایالت آریزونای آمریکا برابری می‌کند.

فردی بیرانوند با اشاره به این‌که در تعطیلات نوروزی به‌صورت میانگین روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۲۰۰۰ نفر از شیرز بازدید می‌کنند، گفت: بخش مرکزی کوهدشت یکی از وسیع‌ترین بخش‌های استان لرستان است.

فرماندار کوهدشت با تقدیر از پویش درخت‌کاری هر کوهدشتی یک درخت توسط انجمن مردم‌نهاد آوای اردیبشهت اظهار داشت: این انجمن از جمله انجمن‌های فعال کوهدشت بوده و اقدامات تأثیرگذاری مانند پاکبانی طبیعت، پویش درخت‌کاری و چالش طبیعت بدون زباله را انجام داده‌است.

وی با بیان این‌که چالش اصلی دنیا حفظ محیط‌زیست است و در حقیقت زندگی بدون طبیعت سالم غیرممکن است، افزود: همه باید در ایام تعطیلات و به‌ ویژه روز سیزدهم فروردین در حفظ و نگهداری طبیعت کوشا باشیم.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close