اخبار بروجرد

مشاور وزیر آموزش و پرورش در همایش ریاضی در بروجرد: توجه به رشته ریاضی برای پیشرفت کشور ضروری است

روزهای بروجرد- مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: برای ایجاد تحول در جامعه و پیشرفت سیاسی و اقتصادی کشور توجه به رشته ریاضی ضروری است که در این راستا باید دانش آموزان به سمت علم هندسه و ریاضی سوق داده شوند.

 

به گزارش ایرنا احمد صافی روز پنجشنبه در نخستین همایش ریاضی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد افزود: ریاضی نظم فکری می دهد و زیربنای تمام تحولات به خصوص تحول علمی در کشور است.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰۰ هزار بازنشسته آموزش و پرورش در کشور وجود دارد، اظهار کرد: تعداد زیادی از این بازنشستگان دبیر ریاضی هستند که در حال حاضر با توجه به نیاز کشور فعالیت می کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان با درس ریاضی و برگزاری سمینارها اجتماعی می شوند و همکاری و هماهنگی را یاد می گیرند.

وی با بیان اینکه توجه ویژه ای به درس ریاضی در سند تحول آموزش و پرورش شده است، گفت: در استخدامی امسال تعدادی دانش آموخته رشته ریاضی جذب می شوند.

وی ادامه داد: پس از پایه نهم باید دانش آموزان را به حضور در رشته ریاضی تشویق کنیم زیرا به دانش آموخته این علم نیاز داریم.

مشاور وزیر آموزش وپرورش گفت: دانشمندان و دانش آموزان لرستان رتبه های خوبی را در رشته ریاضی کسب کرده اند که این ظرفیت باید مورد توجه قرارگیرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون معلم مسئولیت تعلیم و تربیت ۱۴ میلیون دانش آموز را در کشور برعهده دارند.

** علل کاهش اقبال دانش آموزان به رشته ریاضی بررسی شود
معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد نیز در این همایش گفت: دانش آموزان و دانشجویان نباید دغدغه معیشت و آینده شغلی داشته باشند.

علی کورانی فر با بیان اینکه ریاضی به عمق مسائل می رود و میزان پیشرفت و توسعه را درهر مقوله ای ارزیابی می کند؛ افزود: میزان کاربرد و توجه ریاضی در مدیریت کشور باید بررسی شود و اولویت اصلی آموزش و پرورش توجه به علم ریاضی باشد.

وی اضافه کرد: مسئولان آموزش و پرورش باید علل کاهش اقبال دانش آموزان را به علم ریاضی بررسی و راهکارهای علمی و عملی در این خصوص ارائه دهند.

فرماندار ویژه بروجرد گفت: در کشور نخبگان زیادی در رشته ریاضی وجود دارد که باید از این ظرفیت ها به نحوه مطلوب در امور اجرایی کشور استفاده شود.
وی افزود: دانش آموز و دانشجوی ریاضی و نخبگان نباید مورد غفلت قرار گیرند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close