اخبار بروجرد

کوچ بهاره عشایر بروجرد آغاز شد

روزهای بروجرد- رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: کوچ بهاره عشایر شهرستان از مناطق قشلاقی استان ایلام و جنوب شهرستان پلدختر به بروجرد آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

نوراله مصطفی نژاد در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: عشایر شهرستان بروجرد در کوچ بهاره در مناطقی از گرین کوه، کولیدر، آبسرده، مله تخت، سربند، ورکوه و بخش‌های شیروان و اشترینان مستقر می‌شوند.

او با اشاره به برگزاری جلسه شورای عشایری بروجرد در روزهای پایانی سال گذشته افزود: مصوب شد که در فصل کوچ ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان مانند راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی، بسیج عشایری، هلال احمر، بهداشت و درمان، پلیس راهور عشایر را در مسیر کوچ همراهی کنند که مشکل برای این قشر مولد و تولید کننده به وجود نیاید.

رییس اداره امور عشایر بروجرد با اشاره به اینکه دام تمام سرمایه خانوارهای عشایری است، بیان کرد: رانندگان هنگام عبور از جاده های شهرستان مراقب حرکت دام های عشایر باشند.

مصطفی نژاد با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هنگام کوچ عشایر در جاده های ارتباطی شهرستان اضافه کرد: نصب تابلوهای هشدار مبنی بر کاهش و کنترل سرعت در جاده ها هنگام کوچ می تواند نقش موثری در کاهش تلفات جاده ای دام های عشایر داشته باشد.

او ادامه داد: هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close