اخبار بروجرد

عباس گودرزی: عدم توجه موثر به ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی از نقاط ضعف دولت است

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم توجه موثر به ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی از نقاط ضعف دولت است.

عباس گودرزی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: یکی از نقاط ضعفی که در دولت‌های پیشین و دولت فعلی وجود داشته و دارد، عدم توجه موثر به ارتقاء کیفیت کالاهای تولید داخل است.

وی با اشاره به اینکه همه دولت‎ها نقاط ضعف و قوی دارند که باید با حفظ نقاط قوت، در جهت رفع نقاط ضعف بکوشند، عنوان کرد: یکی از نقاط ضعفی که در طول سالیان متمادی در دولت‎های متعدد و از جمله دولت آقای روحانی وجود داشته و دارد، عدم توجه موثر به ارتقاء کیفیت کالاهای تولید داخلی است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وجود این نقیصه طی سالیان متمادی نشان‎دهنده این است که برای رفع این نقیصه برنامه‎ریزی نشده و به این ترتیب عدم توجه موثر به ارتقاء کیفیت و فرهنگسازی با هدف تقویت کالاهای تولید داخلی در سبد کالای مردم، مقابله با قاچاق کالا و حمایت عملی از تولید ملی از نقایصی است که در دولت‎های پیشین و دولت‎های ۱۱و ۱۲ وجود داشته و دارد.

گودرزی خاطر نشان کرد: اگر چه سرمایه‎گذاران و کارآفرینان با استعداد و خلاق در کشور به توفیقات قابل توجهی دست یافته‎اند، اما هنر این است که نواقص و خلاهایی موجود رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه مراکز و واحدهای تولیدی زیادی در سطح کشور در مسیر شکست قرار داشته و شرایط مطلوبی ندارند، افزود:‌ بر این اساس انتظار می‎رود که امسال به معنای حقیقی کلمه در رسیدگی به واحدها و مراکز تولیدی جهشی صورت گیرد.

این مسؤول بر ضرورت بهره‎گیری دولت از همه ظرفیت‎های موجود به منظور تحقق این مهم تاکید و تصریح کرد: دولت باید در این باره و مقابله با قاچاق کالا به مجلس برنامه ارائه دهد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در صورت نیاز ریل‎گذاری کرده و اگر خلأ قانونی وجود دارد، با وضع قانون دولت را در این مسیر کمک کنند.

گودرزی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از قاچاق کالا به عنوان خنجری از پشت بر پیکره نظام تعبیر کرده‎اند، گفت: تا زمانی که جلو قاچاق و واردات بی‎رویه کالا به کشور گرفته نشده و توجه جدی به ارتقاء کیفیت و رعایت استانداردها را در اولویت کاری قرار ندهیم، نمی‎توان در جهت رفع این نقیصه همت گمارد.

وی بر ضرورت توجه جدی‎تر دولت به واحدهای تولیدی و رفع مشکلات پیش روی آن‎ها تاکید و اظهار کرد: رفع این نقیصه و توجه موثر به ارتقاء کیفیت و و حمایت عملی از تولید داخلی امتیازی خواهد بود که دولت می‎تواند، به آن افتخار کند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب در حقیقت خط مشی دولت، مجلس،مسوولان و مردم تعیین شده‎ است.

گودرزی بیان کرد: تا زمانی که مسوولان برای تحقق شعار سال برنامه نداشته و مصرف کالاهای تولید داخلی را از خودشان شروع نکنند، نمی‎توان توقع داشت که حمایت از کالای داخلی به صورت جدی و در مقام عمل اتفاق افتد.

وی در ادامه به وضعیت نامناسب واحدهای تولیدی در شهرستان بروجرد اشاره و تاکید کرد: متاسفانه بخش قابل توجهی از این واحدها به تعطیلی کشیده شده و یا نیمه تعطیل هستند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجودیکه بروجرد به عنوان شهر دوم لرستان جزو پایلوت اقتصاد مقاومتی هم بوده اما گزارش قابل توجهی از تغییرات ایجاد شده در وضعیت صنایع این شهرستان ارائه نشده است.

گودرزی تصریح کرد: با قدردانی از همه زحماتی که کشیده شده است، انتظار می‎رود که با توجه به حجم بالای بیکاری و وضعیت بسیار نامناسب اشتغال در بروجرد امسال  دولت اهتمام جدی‎تر و نگاه ویژه‎ای به این شهرستان داشته باشد.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close