اخبار بروجردفرهنگموسیقی

رونمايي مجموعه‌ آثار لوريس چكناوريان

روزهای بروجرد- برگزيده‌اي از آثار «لوريس چكناوريان» – آهنگساز و رهبر اركستر برجسته ايراني- ٢٨ فروردين ماه ساعت ٢١:٣٠ در تالار وحدت رونمايي مي‌شود.

رونمايي مجموعه‌ آثار لوريس چكناوريان

به گزارش موسيقي ما اين مجموعه كه شامل يك جلد كتاب، ٢٠ سي‌دي و ٢ دي‌وي‌دي است حاصل سال‌ها تلاش «لوريس چكناوريان» در طول فعاليت هنري‌اش است كه مجموعه‌اي از آثار اپرايي، كنسرتوها، سوييت‌ها، سمفوني‌ها، اركسترها و موسيقي فيلم‌ها را دربرمي‌گيرد.

اين آهنگساز ٨٠ ساله از پدر و مادري ارمني‌تبار در بروجرد به دنيا آمد و تحصيلات موسيقايي خود را از سال ۱۳۳۲ در هنرستان عالي موسيقي تهران آغاز كرد.

چكناوريان در سال‌هاي واپسين تحصيلاتش در هنرستان موسيقي به زالتسبورگ وين و سپس ميشيگان امريكا سفر كرد و از دانشگاه اين ايالت فارغ‌التحصيل شد. او نخستين اپرا براي كودكان را با عنوان «پرديس و پريسا» ساخت و به سبب علاقه‌مندي‌اش به شاهنامه بسياري از منظومه‌هاي اين شاعر را در قالب موسيقي به تصوير كشيد و در كشورهاي مختلف با اركسترهاي گوناگون روي صحنه برد.

مجموعه آثار لوريس چكناوريان كه قرار است به زودي رونمايي شود با حضور خوانندگانِ مختلفي چون آنتوان هايدوايلر، يوهان ترالا، واقيناك اوحانيان، سورن مگردچيان، آرام ميكاييليان، ساركيس ترسيان، كنستانتين سيمونيان، وهان هاونتس، ايرينا زاكيان و رهبري و تنظيم اين آهنگساز ضبط شده و گويندگي آن را «سورن مگردچيان» برعهده دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close