اینترنت و کامپیوتر

حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور

روزهای بروجرد- شب گذشته به زیرساخت‌های کشور حمله سایبری و تعدادی از سایت‌ها از دسترس خارج شد.

حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته با انتشار پستی توئیتری از حمله سایبری به برخی مراکز داده کشور خبر داد. جهرمی در توئیتر خود نوشت:

” امشب برخی مراکز داده کشور با حمله سایبری مواجه شده‌اند. تعدادی از مسیریاب‌های کوچک به تنظیمات کارخانه‌ای تغییر یافته‌اند. مرکز ماهر با یاری رساندن به این مراکز داده حمله را کنترل و در حال اصلاح شبکه‌های آنان و برگرداندن وضعیت به حالت طبیعی است. تلاش‌ها برای ناامن جلوه‌دادن‌ها یک فرصت برای اصلاح اشکال‌هاست. دامنه این حملات فراتر از ایران است و منشا حملات در دست بررسی است. “

جهرمی در دومین پست خود در توییتر اعلام کرد این اختلال و هک گسترده به دلیل اعتراض به انتخابات آمریکا صورت گرفته و موضوع در دست بررسی است: “بررسیهای اولیه حاکی از آن است که در تنظیمات مسیریابهای مورد حمله قرار گرفته، با حک پرچم ایالت متحده، اعتراضی درباره انتخابات آمریکا صورت گرفته است. دامنه حملات فراتر از ایران است. منشا حملات در دست بررسی است”.

حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که اواخر شب گذشته همچنان پیگیر مشکل به وجود آمده در زیرساخت‌های اینترنت کشور بود در سومین پست خود از حل مشکل خبر داد و نوشت: “تا کنون بیش از ۹۵ درصد مسیریابهای متاثر از حمله به حالت عادی بازگشتند و سرویس دهی را از سر گرفتند”.

سرانجام نیمه‌های شب گذشته مشکل به‌طور کامل برطرف شد و مسیریاب‌ها در سراسر کشور کار خود را از سر گرفتند.

حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close