اخبار بروجرد

بازدید ۲۳۹ هزار نفر از آثار تفریحی و توریستی بروجرد در نوروز ۹۷

روزهای بروجرد- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: در نوروز ۹۷ در مجموع ۲۳۹ هزار و ۷۹۱ نفر از آثار و جاذبه های تفریحی و توریستی بروجرد بازدید کردند.

حجت‎اله یارمحمدی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: سال گذشته ۲۰۱ هزار نفر در تعطیلات نوروزی از آثار تفریحی و توریستی بروجرد دیدن کرده بودند که این آمار در سال جاری با روند رو به افزایش به ۲۳۹ هزار نفر افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: از ۲۸ اسفند ماه ۹۶ تا پایان طرح نوروزی مجموع آمار اسکان در بروجرد بالغ بر ۸۴ هزار نفر بوده که بر اساس برآوردهای انجام شده در مقایسه با سال گذشته رشدی بالغ بر ۴۰ درصدی داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد با اشاره به بازدید حدود ۴۸ هزار و ۶۰۰ نفر از آثار تاریخی بروجرد در نوروز امسال تاکید کرد: در مجموع ۲۳۹ هزار و ۷۹۱ نفر از آثار و جاذبه‎های تفریحی و توریستی این شهرستان بازدید کرده‎اند.

یارمحمدی بیان کرد: البته با احتساب بازدیدها از آثار و جاذبه‎های روستایی آمار بازدیدها بیشتر می‎شود، اما با توجه به اینکه امکان آمارگیری از همه بناها وجود ندارد، به آثار شاخص و جاذبه‎های تفریحی و تاریخی مانند بناهای مساجد امام و جامع، امامزاده جعفر(ع)، خانه‎های بیرجندی و افتخارالاسلام و پل قلعه حاتم بسنده می‎شود.

وی همچنین از توزیع حدود ۶۸ هزار نسخه بروشور و کتابچه‎های راهنمای گردشگری بین مسافران نوروزی خبر و ادامه داد: صنایع دستی، نقشه شهر و شهرستان بروجرد از آن جمله هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد افزود: از سویی با توجه به دو مبدأ ورودی استان لرستان از سمت استان‎های مرکزی و همدان از سمت شهرستان بروجرد، معرفی استان نیز در قالب بروشورهای راهنمای گردشگری گنجانده شد.

یارمحمدی تصریح کرد: از سویی علاوه بر افزایش میزان ماندگاری مسافران در نوروز امسال، مجموع اطلاعاتی که از گردشگران به دست آمده نشان‎ می‎دهد که اقبال گردشگری نسبت به شهرستان بروجرد در حال افزایش است.

وی اظهار کرد: افزایش حضور گردشگران در بروجرد به ویژه در نوروز و فصل تابستان علاوه بر تقویت صنعت توریسم، بهره‎مندی‎های اقتصادی را نیز برای این شهرستان به همراه دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد ادامه داد: در نوروز امسال ۲۸۸ مورد بازدید نظارتی شامل نظارت بر رستوران‎ها، مراکز پذیرایی و اقامتی، کمپ‎ها، تفریحگاه‎ها و سایر تاسیسات گردشگری تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی انجام شد.

یارمحمدی بیان کرد: همچنین در نوروز امسال ۲۴ نفر افزون بر آمار نیروهای سال‎های گذشته در اماکن تاریخی کار راهنمایی از بناهای تاریخی را انجام دادند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close