لرستان

استاندار لرستان: پروژه راه آهن خرم‌آباد بدون اتصال به اندیمشک کارایی لازم را ندارد

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: پروژه راه آهن دورود- خرم‌آباد بدون اتصال به اندیمشک ابتر مانده و کارایی لازم را نخواهد داشت.

به گزارش مهر، سید موسی خادمی در نشست پایانی سفر معاون وزیر راه به لرستان با اشاره به اینکه الان مجموعه شرکت زیرساخت که یکی از مجموعه های وزارت راه و شهرسازی است، در لرستان ۴ هزار میلیارد پروژه دارد، اظهار داشت: خوشبختانه همه پروژه های آن هم فعال هستند، امیدواریم سرعت آن ها بیشتر شود و مشکلات این پروژه ها به زودی حل شود.

وی به پروژه چهارخطه «ازنا- شازند» اشاره کرد و افزود: این پروژه یکی از حوزه هایی است که واقعا مورد توجه مردم است، حادثه خیز است و تلفات بسیاری داشته است.

استاندار لرستان با بیان اینکه فعالیت های لازم در بخشی از قطعات انجام شده و ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است، تصریح کرد: با دستور معاون وزیر راه قرار شد سرعت پروژه بالا برود و قیر آن سریع تامین شود.

خادمی به پروژه کمربندی دورود اشاره کرد و گفت: ۶.۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب اوراق به این پروژه داده می شود که کمک بسیار خوبی است و امیدواریم با کمکی که می کنیم سریع تر مشکل معارضین آن حل شود.  

وی با تاکید بر اینکه پروژه آزادراه خرم آباد- اراک جزو پروژه های موثر استان است که با همت قرارگاه خاتم خیلی خوب تلاش می شود و کار با سرعت در حال انجام است، افزود: امیدواریم امسال این پروژه به بهره برداری برسد که اثر زیادی بر توسعه استان دارد.

استاندار لرستان یادآور شد: پروژه راه آهن دورود- خرم آباد نیز از روند خوبی برخوردار است.

خادمی با اشاره به لزوم ارتباط آزادراه خرم آباد- اراک به آزادراه خرم آباد- پل زال و تامین کمربندی شهر خرم آباد اظهار داشت: امیدواریم با دستور معاون وزیر راه این موضوع حل شود.

وی ادامه داد: راه آهن دورود- خرم آباد اگر قرار باشد فقط دورود را به خرم آباد وصل کند ابتر می ماند، باید به اندیمشک وصل شود و نقش مهمی در اقتصاد کشور بازی کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر این پروژه به اندیمشک وصل نشود کارایی لازم را نخواهد داشت و بهره ور نخواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم این بخش را نیز به مرحله فعال شدن و تصمیم گیری وارد کنیم و انتظار داریم مجموعه شهرستان پلدختر هم بتواند از این امتیاز استفاده کند چون جزو درخواست های مردم آن منطقه است.

خادمی یادآور شد: قرار شد در یک سفر دیگر با حضور معاون وزیر راه پروژه های مناطق جنوبی استان را هم ببینیم و در مورد آن ها تصمیم گیری شود.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close