اخبار ایران

تغییر شیوه «سرشماری» جدید سال ۱۴۰۵؛ مراجعه حضوری به درب منازل نداریم

روزهای بروجرد– سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از اجرای سرشماری سال ۱۴۰۵ به شیوه‌های ثبتی “مبنا” خبر داد و گفت: سه شهر پردیس، پرند و پیشوا برای اجرای آزمایشی این سرشماری در استان تهران انتخاب شده‌اند.

علاء الدین ازوجی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند اجرای سرشماری سال ۱۴۰۵ گفت: بر اساس قانون از سال ۱۳۳۵ تاکنون هر ۱۰ سال سرشماری در کشور انجام شده است اما شیوه مراجعه حضوری در سرشماری بعدی تغییر خواهد کرد. در حقیقت بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۹ هیات وزیران سرشماری سال ۱۴۰۵ به شیوه ثبتی مبنا اجرا خواهد شد.

وی افزود: در شیوه ثبتی مبنا به جای مراجعات مکرر به مردم از اطلاعات واحدهای آماری که در سامانه‌ها و پایانه‌های معتبر کشور وجود دارد بهره گرفته می شود و به این ترتیب کاهش هزینه‌ها، کاهش بار پاسخگویی برای مردم بدلیل مراجعه مکرر توسط ماموران آمارگیری، افزایش سرعت، کاهش زمان و تولید انتشار آمارها و افزایش کیفی آمارها به عنوان مزایای این روش محقق می شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات جلسه ستاد ملی سرشماری ثبتی مبنا، مرکز آمار ایران مکلف شده است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با هدف تقویت بهبود و تکمیل داده‌های اداری و زیرساخت‌های مورد نیاز سرشماری سال ۱۴۰۵ به صورت آزمایشی سرشماری را در برخی نقاط کشور به اجرا درآورد.

وی تاکید کرد: در همین راستا سرشماری در سال گذشته به صورت آزمایشی در ۵ منطقه منتخب کشور به اجرا درآمد. در سال جاری نیز قرار است این سرشماری بطور آزمایشی در چند شهر منتخب از استان‌های کشور به اجرا درآید که در استان تهران نیز سه شهر پردیس، پرند و پیشوا برای اجرای آزمایشی سرشماری انتخاب شده‌اند. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اینکه اجرای این سرشماری در استان تهران با هدایت مرکز آمار ایران و با هماهنگی و همکاری استانداری تهران، سازمان مدیریت و برنامه استان تهران، فرمانداری شهرستان‌های پردیس، رباط کریم و پیشوا و همچنین مشارکت شهرداری‌های پردیس، پرند و پیشوا انجام خواهد شد افزود: شرکت پست استان هم همکاری تنگاتنگ و مشارکت جدی در اجرای این سرشماری خواهد داشت.

وی افزود: شهروندانی که در شهرهای پردیس، پرند و پیشوا ساکن هستند از یکم تا ۳۰ ام دی ماه فرصت دارند برای اعلام نشانی و کدپستی خود با مراجعه به سایت تغییر نشانی سازمان ثبت احوال به آدرس https://www.ncr.ir/changeAddress نسبت به ثبت مشخصات خود و اعضای خانوارشان در پایگاه اطلاعات ایرانیان اقدام کنند.

ازوجی تاکید کرد: در این سرشماری هیچ مراجعه حضوری به درب منازل نخواهد شد و سرشماری فقط از طریق ثبت اطلاعات خانوارها در سامانه اینترنتی یادشده انجام خواهد شد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close