اخبار بروجرد

بهره‌برداری از کتابخانه دکتر آیتی بروجرد در هفته دولت

روزهای بروجرد- مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان از افتتاح فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد خبر داد و گفت: فاز نخست این پروژه که ساخت آن ۱۷ سال است به طول انجامیده، امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش فارس، فرشته طهماسبی در حاشیه بازدید از دو پروژه در حال ساخت کتابخانه‌های دکتر آیتی و شهید باهنر در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی این دو کتابخانه ۸۵ تا ۹۵ درصد بوده و در انتظار تکمیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵ پروژه کتابخانه‌ای نیمه‌تمام در لرستان با پیشرفت بین ۱۵ تا ۹۵ درصد وجود دارد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان در پاسخ به سوال اعتبار لازم جهت تکمیل این ۱۵ پروژه نیمه‌تمام، افزود: با توجه به تورم و تغییرات ایجاد شده در برخی پروژه‌ها نمی‌توان عدد دقیقی برای این منظور اعلام کرد.

طهماسبی تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده با استاندار لرستان و همچنین فرماندار بروجرد مقرر شد که مجموع اعتباراتی که امسال برای دو پروژه کتابخانه‌ای دکتر آیتی و شهید باهنر در نظرگرفته شده را در پروژه دکتر آیتی تجمیع کرد تا در هفته دولت شاهد بهره‌برداری از آن شویم.

وی از افتتاح فاز نخست کتابخانه مرکزی خرم‌آباد تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: قرار است فاز نخست این پروژه که ساخت آن ۱۷ سال است به طول انجامیده تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان ادامه داد: برخی دیگر از کتابخانه‌های استان با وجود تکمیل اما معارضاتی دارند که در حال رفع مشکلات آن‌ها برای افتتاح هستیم.

طهماسبی با اشاره به ۱۸ کتابخانه مشارکتی فعال و ۳۴ کتابخانه نهادی در استان، بیان کرد: ۲۱ هزار نفر در کتابخانه‌های استان عضویت فعال دارند که در مقایسه با میانگین استاندارد کشوری این میزان بسیار پائین است.

وی ادامه داد: بر اساس استانداردها می‌بایست به‌ازای هر ۱۰۰ نفر ۳۰ عضو فعال کتابخانه‌ای داشته باشیم که این آمار در لرستان ۲ نفر به ازای هر ۱۰۰ نفر است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان ضمن تاکید بر ضرورت مطالعه و کتابخوانی از سنین پایه، اظهار داشت: درصدد هستیم با افزایش فعالیت‌های جنبی در کتابخانه‌ها در راستای افزودن به آمار اعضای فعال و پیشبرد اهداف ترسیم شده در جهت نزدیک شدن به سرانه‌های مطلوب مطالعه حرکت کنیم.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close