اخبار بروجرد

مرکز ماده ۱۶ در بروجرد راه‌اندازی شود

روزهای بروجرد- فرماندار بروجرد گفت: مرکز ماده ۱۶ در بروجرد راه‌اندازی شود.

مسلم مرادی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: بروجرد دارای جمعیتی بالغ‌ بر ۴۰۰ هزار نفر بوده و دارای تعدادی کارتن‌خواب و معتاد متجاهر است که باید ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد: ایجاد کمپ ماده ۱۶ در شهرستان ضروری بوده که در این راستا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و یا به‌صورت ماهانه ۲۰۰ نفر سهمیه به شهرستان داده شود.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه در جلسه بعد کمیته‌ها باید بیایند و گزارش کار ارائه دهند، افزود: ساماندهی معتادین کار خداپسندانه است و نجات جان انسان ارج بی‌نظیری دارد.

مرادی خاطرنشان کرد: کمیته پیگیری و فرهنگی مهم‌ترین کمیته است و فقط با کار فرهنگی می‌توان سرعت گسترش اعتیاد را در بین جوانان کاهش داد.

وی اضافه کرد: در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی رسانه‌ها، صداوسیما و ائمه جماعت می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند. در راستای آسیب‌ها و خطرات مواد مخدر باید اطلاع‌رسانی به‌صورت دقیق باشد تا مردم با مضرات انواع مخدر آشنا شوند.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: طی ده روز فراخوان داده شود تا کمپ‌ها موارد لازم را تأمین و دارای مجوز شوند و در این راستا انتظار می‌رود مجوزها را بهزیستی هرچه سریع‌تر صادر کند.

مرادی ادامه داد: دو تا کمپ را از ماده ۱۵ خالی و تمام کارتن‌خواب‌ها را به آنجا منتقل و تمام معتادین متجاهر خانم نیز از سطح شهرستان جمع‌آوری و انتقال داده شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی گرمخانه در بروجرد، اضافه کرد: یک گرمخانه دیگر برای خانم‌ها ایجاد شود و پزشک نیز برای مراکزی که نیاز هست در نظر گرفته شود.

فرماندار بروجرد اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و پیشگیری باید کارهای فوق‌العاده داشته باشیم و کلیه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close