لرستان

ماجرای درگیری مردم و نیروی‌انتظامی در «خاوه» لرستان چیست؟ / مردم خواهان تعطیلی کارخانه ماسه کوهی در این منطقه

روزهای بروجرد- یحیی ابراهیمی، نماینده سلسله‌و‌دلفان در خصوص درگیری مردم بخش خاوه شهرستان دلفان با نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و اعتراض به تخریب کوه گرین، گفت: دو برادر به نام آقایان سعادتی از حدود ۱۵ سال قبل مجوز احداث دو کارخانه تولید شن و ماسه کوهی را گرفته اند و در آن منطقه و اطراف کوه گرین مشغول به فعالیت هستند و کشاورزان و مردم ساکن در آن منطقه نسبت به فعالیت این کارخانه معترض هستند و می گویند: استفاده از سنگ کوهی برای تولید شن و ماسه، با انفجار همراه است و این انفجارها باعث تخریب و ترک برداشتن خانه های مسکونی ما می شود و از طرفی گرد و خاک باعث آسیب به کشاورزی ما شده است.

به گزارش اصلاحات نیوز وی افزود: بنده با نیروهای امنیتی و فرماندار محترم و همچنین مردم منطقه صحبت کردم ولی متأسفانه هیچکدام از دو طرف راضی نشده و مردم خواستار تعطیلی کارخانه هستند. به عقیده بنده این دست مسائل را می توان با گفتگو حل کرد، بالاخره مردم هم حق و مطالباتی دارند و باید رسیدگی شود.

ابراهیمی در پاسخ به اینکه آیا در این درگیری ها کسی دستگیر و بازداشت شده یا نه، گفت: چند نفراز اهالی روستا بازداشت شده بودند که با وساطت بنده و طی تماسی که با شخص فرماندار داشتم، با قید وثیقه آزاد شدند.این مسئله به هیچ عنوان سیاسی نیست و صرفأ یک موضوع محلی است که با کدخدا منشی و پا در میانی بزرگان قابل حل است.

وی در پایان گفت: این قضیه خیلی جدی نیست و امیدوارم با پیگیری ها و گفتگو حل شود و هیچ نوع درگیری فیزیکی و ضرب و جرحی در این حادثه اتفاق نیوفتاده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close