گوناگون

کارهای عجیب و غریبی که در بعضی کشورها قانونی است

روزهای بروجرد- همه می‌دانیم که وجود قانون برای کنترل جرم و جنایات امری ضروری است. مقامات هر سرزمینی بنابر صلاح‌دیدشان قوانینی را تصویب کرده و تمامی شهروندان نیز ملزم به اطاعت از آن‌ها هستند.

 شاید جالب باشد که بدانید کشورهایی وجود دارند که برخی از کارهایی که تصورش را هم نمی‌کنید در آنها کاملا قانونی است.
۱-راندن تانک در انگلستان

از نظر قانونی در انگلستان هیچ منعی برای راندن تانک توسط شهروندان وجود ندارد. شاید شنیده باشید که در برخی نقاط آمریکا برای سرگرم شدن گردشگران به آنها اجازه‌ی راندن خودروهای زرهی را می‌دهند اما بازهم کسی اجازه‌ی رانندگی در ملاعام با تانک را در آمریکا ندارد. در انگلستان این امکان وجود دارد که علاقه‌مندان مسیرهای روزانه‌ی خود را هم با تانک طی کنند. حالا تصور کنید که آیا حاضر هستید فرزندانتان را با تانک به مدرسه برسانید یا با تانک غول‌پیکرتان به سوپر مارکت بروید؟

راندن تانک در انگلستان

تنها نکته‌ای که تانک سواران باید آن را رعایت کنند، غیرفعال کردن سلاح یا همان توپِ تانک است. با این حال اگر سلاح را از کار بیندازید، اجازه خواهید داشت در سراسر انگلستان بدون هیچ مشکلی تردد کنید.

۲-خرید و حمل اسلحه مینی گان در آمریکا

اغلب شما می‌دانید که در بسیاری از ایالات آمریکا خرید و فروش و حمل سلاح گرم مجاز است اما آیا می‌دانید که آنها حق استفاده از مینی گان را هم دارند؟ مینی گان نوعی مسلسل است و قدرت بالایی دارد. شاید اگر بدانید که مینی گان‌ها قدرت شلیک ۶۰۰۰ گلوله در دقیقه را دارند بیشتر به عمق فاجعه پی ببرید. در حال حاضر آمریکایی‌ها مجاز هستند که برای محافظت از هر خانه یک مینی گان در ساختمان‌هایشان نگهداری کنند.

ناگفته نماند که مینی گان‌ها گران قیمت هستند و ردیابی آنها کار دشواری‌ست، بنابراین هرکسی آنها را خریداری نمی‌کند اما برای خریدشان هم مانعی وجود ندارد.

خرید و حمل اسلحه  مینی گان در آمریکا

۳-تغییر هویت به اژدها در روسیه

در روسیه اگر بخواهید هویت و یا نام خود را به اژدها (دراگون) تغییر بدهید، هیچ مانعی پیش‌روی شما قرار نخواهد داشت. به عبارت دیگر روس‌ها می‌توانند هویت خود را به هر چیزی که دوست دارند، تغییر بدهند که یکی از پرطرفدارترین هویت‌ها اژدهاست. جالب این که بسیاری از جوانان روسی هویت اِلف‌ها یا هابیت‌ها را برای خود انتخاب کرده‌اند و بسیاری از افراد مسن روسی نیز هویت مریخی‌ها را برگزیدند. سازمان ثبت احوال روسیه نیز تغییر هویت توسط شهروندان را امری قانونی می‌داند و به آن احترام می‌گذارد.

تغییر هویت به اژدها در روسیه

۴-تزریق هروئین با کمک دولت در کانادا

اگر به ونکوور کانادا بروید، ساختمان‌هایی را خواهید دید که در آنها پرستاران و پزشکانی وجود دارند که به معتادان کمک می‌کنند تا به نحو احسنت هروئینشان را تزریق کنند. نکته‌ی خوبی که درباره‌ی این مراکز وجود دارد، عدم الزام معتادان به بیان نام واقعی خود می‌باشد. بنابراین معتادان میتوانند با هر اسمی که دوست دارند وارد این مراکز شده و از تجهیزات پزشکی و وسایل کاملا ضدعفونی شده استفاده کنند.

شاید تصور کنید که دولت بهتر است به جای کمک به معتادان، فکری برای جلوگیری از اعتیاد کنند اما باید بدانید که بر اساس آمارهای ۱۰ سال پیش، ونکوور بالاترین نرخ ابتلا به بیماری HIV را داشت و دولت برای پایین آوردن میزان ابتلا به این بیماری تصمیم به کنترل معتادان گرفت. در حال حاضر نیز نرخ HIV به میزان قابل توجهی پایین آمده است.

تزریق هروئین با کمک دولت در کانادا

۵-سرقت آثار هنری در هلند

اگر کسی در هلند یک اثر هنری را بدزدد اصلا لازم نیست که برای فروش آن به بازار سیاه برود تنها کافی‌ست کمی صبر کرده و با حوصله مراحل قانونی‌اش را طی کند و به صورتی کاملا قانونی اثر هنری را بفروشد. قانون هنر در رابطه با آثار هنری به سرقت رفته به این صورت است که آن اثر نزد هرکسی که باشد، او صاحب اثر خواهد بود! باید بدانید که اگر اثر هنری سرقت شده ارزش بالایی داشته باشد مراحل قانونی کردن مالکیت آن ۳۰ سال طول خواهد کشید اما این به آن معناست که اگر در این کشور اثر هنری فاخری را سرقت کرده و ۳۰ سال در انبار خانه‌تان پنهان کنید، در دوران کهنسالی فرد ثروتمندی خواهید بود.

سرقت آثار هنری در هلند

۶-ازدواج با سگ در هند

در هند ازدواج با هر حیوانی مجاز و قانونی است. ازدواج با حیوانات تنها به سگ محدود نمی‌شود اما این حیوان از سایرین محبوب‌تر است. ماجرای ازدواج با حیوانات از آنجایی شروع شد که یک مرد هندی دو سگ را به دار آویخت و پس از مدتی اتفاقات ناخوشایندی در زندگی او رخ داد. وی معتقد بود که کشتن آن سگ‌ها سبب بدبختیش بوده است به همین خاطر راه رسیدن به زندگی خوب را در ازدواج با یک سگ می‌دید. جالب این که خانواده‌ی آن مرد او را حمایت کردند و حتی تدارکات عروسی را هم برایش آماده نمودند. مراسم عروسی آن مرد و سگ به عنوان جشنی برای اتحاد ابدی انسان و سگ شناخته می‌شود و دیگر هرکسی با هر حیوانی که بخواهد، می‌تواند در هند ازدواج کند.

ازدواج با سگ در هند

۷-وجود اتومبیلهای شعله ور در آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی امکان خرید محصولی به نام بلستر Blaster وجود دارد که با نصب آن بر روی اتومبیل‌ها، شعله‌هایی از آتش از اتومبیل خارج می‌شود. بر اساس آگهی‌های تبلیغاتی بلسترها آسیبی به هیچ‌کسی نمی‌رسانند اما هیچ تضمینی هم در این رابطه وجود ندارد. با همه‌ی این تفاسیر حقیقت چیز دیگری‌ست زیرا بر طبق آمارها در آفریقا هر سال حدود ۱۳۰۰۰ سرقت از اتومبیل‌ها صورت می‌گیرد. این عدد مربوط به زمانی است که راننده هم در ماشین حضور دارد، در واقع این عدد مربوط به خفت‌گیری از رانندگان است و وجود بلسترها برروی اتومبیل‌ها این امکان را به وجود می‌آورند که راننده بتواند با یک دکمه فرد سارق را زنده زنده بسوزاند. افراد بسیاری معتقدند که مقامات آفریقای جنوبی اجازه می‌دهند تا رانندگان بتوانند بدون هیچ دردسری فرد دیگری را به قتل برسانند. با این حال هنوز هم نصب بلسترهای آتشین در آفریقای جنوبی قانونی است.

وجود اتومبیل های شعله ور در آفریقای جنوبی

۸-وجود همه نوع مواد مخدر در پرتغال

در کشور پرتغال هرنوع مواد مخدری وجود دارد. دولت این کشور وجود هرنوع مواد مخدر را قانونی نمی‌داند اما در واقعیت هم هیچ برخوردی هم با فروشندگان یا تولیدکنندگان و یا معتادان نمی‌کند. اگر کسی با این موضوع مشکل داشته باشد می‌تواند به پلیس مراجعه کرده و شکایت کند اما شکایت وی هیچ وقت منجربه دستگیری فرد خاطی نخواهد شد. البته باید بگوییم که ماریجوانا و کوکائین در این کشور قانونی هستند و علت این موضوع نیز شیوع بیماری HIV و مواد مخدر نامرغوب بیان شده است.

وجود همه نوع مواد مخدر در پرتغال

منبع:لست سکند

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close