لرستانویژه ها

معاون استاندار لرستان: روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ لرستانی به کرونا مبتلا می‌شوند

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان با بیان اینکه روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر در استان به کرونا مبتلا می‌شوند، گفت: در بیمارستان‌ها جا برای بستری شدن نیست.

به گزارش مهر، محمود ثمینی در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در لرستان، اظهار داشت: در دو تا سه هفته گذشته محدودیت‌های شدید کرونایی را در استان اعمال کرده ایم.

در بیمارستان‌ها جا برای بستری شدن نیست

وی با بیان اینکه گروه‌های دو، سه و چهار صنوف معمولاً تعطیل بوده اند، افزود: مراکز استان‌ها طبق مصوبه ستاد ملی کرونا با محدودیت‌های ورود و خروج مواجه شدند.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه اما با توجه به مصوبه جدیدی که ستاد ملی کرونا داشت، همه صنوف به جز صنوف گروه یک در تمامی مراکز استان‌ها و همچنین شهرهای بزرگ و پرجمعیت از تاریخ ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ آذر ماه از ساعت ۱۸ عصر تعطیل می‌شوند.

ثمینی، تصریح کرد: به واقع به شرایطی رسیده ایم که در بیمارستان‌ها جا برای بستری شدن نیست، به زحمت تخت‌هایی از سایر بیماران کسر می‌کنند و برای بیماران کرونایی اختصاص می‌دهند.

روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ لرستانی به کرونا مبتلا می‌شوند

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت بیمارستان‌های ما دیگر پاسخگو نیست، گفت: به طور متوسط روزانه از هزار و ۱۵۰ نفر تست کرونا گرفته می‌شود و به طور متوسط تست ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از این تعداد مثبت است.

معاون استاندار لرستان، گفت: در حال حاضر ۹۴۶ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند و به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۴ نفر از هم استان‌های عزیز به صورت روزانه جان خود را از دست می‌دهند.

ثمینی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه تیم‌های نظارتی در استان مشخص شده است، افزود: تیم نظارتی فرمانداری‌ها، تعزیرات، صمت و… را تشکیل داده ایم.

وی، تصریح کرد: محدودیت‌هایی را در مراجعت مردم به ادارات به عمل آورده ایم و از طریق تلفن اقدامات پیگیری می‌شود، چرا که بر اساس برخی گزارش‌ها در خیلی از مواقع در اثر مراجعات مردم و ازدحام در داخل ادارات ابتلاء به کرونا افزایش پیدا می‌کند.

ورود ارباب رجوع به ادارات کل ممنوع شده است

معاون استاندار لرستان با تاکید بر اینکه ورود ارباب رجوع به ادارات کل ممنوع شده است، گفت: مردم از طریق تلفن و غیر حضوری می‌توانند خدمات بگیرند.

ثمینی با اشاره به اینکه هر مدیری که در هر مجموعه‌ای مسئولیت دارد، مسئولیت نظارت، کنترل و پاسخگویی را دارد، گفت: این امر علاوه بر ادارات، باید از سوی اتاق اصناف، صمت، انتظامی و… مورد توجه قرار بگیرد.

وی، بیان داشت: کسبه در خیلی از مواقع با ما همراهی کرده اند منتها متأسفانه برخی تجمع‌ها شکل می‌گیرد و این امر به خصوص در عصرها و ساعات منتهی به شب صورت می‌گیرد.

معاون استاندار لرستان که در گفتگوی خبری سخن می‌گفت، تاکید کرد: از مردم عزیز استان خواهش می‌کنیم که اگر اضطراری برای خرید دارند تا قبل از ساعت ۱۸ آن را انجام دهند چرا که بعد از این ساعت باید کسبه تعطیل کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close