اخبار لرستان

نمره منفی مدیریت استان لرستان

نمره منفی مدیریت استان لرستان

محمدطاهر کنعانی- گزارش تجمیعی عملکرد تسهیلات ارزی وریالی صندوق توسعه ملی منتهی به سال ۱۳۹۶ را بررسی کردم باوجودی که لرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی بود کمترین ارقام و آمارها در جذب اعتبارات ریالی و ارزی از آن لرستان است.

استانی که نمایندگان و مدیران و استاندارش فقط به قول ما لک ها “خاکه سر کلیره ووژونه مین”.

استان لرستان در طرح های پتروشیمی وقراردادهای عاملیت و طرح های نیروگاهی و حمل ونقل و فولاد و صنایع ساختمانی و صنایع کارآفرین طرح موفقی نداشته است.

رتبه لرستان در تعداد کل طرح های اعلام وصول شده ۶ و رتبه استان کهکیلوییه وبویر احمد۱ است.
استان یزد با وجود کویری بودن و نبود امکانات جاده ای و بندری و منابع آبی رتبه ۲۹ است.

از قراردادهای سپرده گذاری ارزی تعداد۲۳ قرارداد ارزی سهم لرستان صفر است.

در جدول طرح های ملی آب وخاک نامی از لرستان وجود ندارد.

در نمودار توزیع استانی طرح های ارزی استان بوشهر درصدر لیست و لرستان سهمش ۷/۷دهم درصد از ایلام و اردبیل هرمزگان و…هم کمتر است و در این رتبه بندی نیز در رتبه های آخر است.

در جدول تسهیلات ارزی نیز رتبه لرستان با مبلع ۲۷۸ میلیون دلار از ۳۶ میلیارد دلار بسیار اندک است.در نمودار ارقام ریالی لرستان در ردیف های آخر است و باز ایلام و بوشهر و فارس درصدر هستند.

بسیار جای تاسف است که مدیران استان لرستان با وجود محرومیت استان و خلاء های سرمایه گذاری نه تنها توان جذب بودجه ندارند بلکه از سرمایه گذار مطالبه رانت کرده اند.

در استان لرستان منافع شخصی بر خیر عموم چیره است. مردم لرستان در توازن طرح های ملی حتی از استان های هم جوار محروم تر اند ورتبه لرستان به مراتب ازایلام پایین تر است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close