اخبار بروجردویژه ها

۱۹۴ میلیون دلار کالا از بروجرد صادر شد

روزهای بروجرد– رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: میزان صادرات کالا در ۶ ماهه نخست امسال از ۲ واحد صنعتی شهرستان ۱۹۴ میلیون دلار بوده است.

محمدعلی اصل مرزی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه ۲۴ واحد صنعتی این شهرستان در دولت سیزدهم احیا شده است، اظهار کرد: این حجم از صادرات فقط برای واحدهای تولیدی هارپیچ و داروسازی اکسیر بوده است.

او بیان کرد: در دولت سیزدهم ۱۵ هزار میلیارد ریال در حوزه تبصره ماده ۱۸، ۱۶، منابع داخلی بانکی برای رونق تولید واحدهای صنعتی شهرستان بروجرد تزریق شده است.

رییس اداره صمت بروجرد افزود: حدود ۴۰ درصد صنایع لرستان در بروجرد است و بروجرد یک شهرستان با ظرفیت کشاورزی خوب محسوب می‌شود.

اصل مرزی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی این شهرستان از ۲۴ مورد قبل از پیروزی انقلاب اکنون به ۶۵۰ واحد رسیده است. اضافه کرد: قرار گرفتن بروجرد به عنوان قطب صنعت در حالی است که صنعت این شهرستان درمقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دارای رشد ۲۲۷ هزار و ۷۰۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: همچنین حجم سرمایه گذاری ثابت در واحدهای صنعتی این شهرستان به ۲۰۰ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال رسیده که در قیاس با قبل از انقلاب رشد ۶ هزار برابری داشته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد یادآور شد: با رشد چشمگیر ایجاد واحدهای صنعتی در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه اشتغال ۹ هزارو ۸۳۰ نفر در این واحدهای صنعتی فراهم شده که در مقایسه با قبل انقلاب رشد ۱۶ برابری داشته است.

او با بیان اینکه این شهرستان دارای بیش از ۶۵۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ، کوچک و کارگاهی از جمله داروسازی اکسیر، نساجی، کاشی جم و سامان کاشی است، ادامه داد: به دلیل آنکه حدود ۴۰ درصد صنعت لرستان در بروجرد واقع شده این شهرستان قطب صنعت استان محسوب می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد بیان کرد: از مجموع ۶۵۰ واحد صنعتی بروجرد ۴۵۰ واحد در حال فعالیت و تولید است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close