گوناگون

کاهش باران به مزارع دیم بروجرد خسارت شدید وارد کرده است

در برخی از نقاط شهرستان بروجرد 60 تا 70 درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم که طبیعتا مزارع ما به ویژه مزارع دیم دچار خسارت شدید شده است.

روزهای بروجرد- مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: کاهش باران به مزارع بروجرد به ویژه مزارع دیم این شهرستان خسارت شدید زد.

کاهش باران به مزارع دیم بروجرد خسارت شدید وارد کرده است
کاهش باران به مزارع دیم بروجرد خسارت شدید وارد کرده است

به گزارش  تسنیم رضا امینی در گردهمایی عوامل اجرایی شبکه مراقبت سن غلات که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی خرم‌آباد برگزار شد اظهارداشت: در برخی از نقاط شهرستان بروجرد  ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم که طبیعتا مزارع ما به ویژه مزارع دیم دچار خسارت شدید شده است.

وی افزود: تا کنون ۳۰ درصد در سطح مزارع خسارت داشتیم و این مزارع طبیعتا در چند ماه آینده نقش مزارع برگشتی را ایفا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد عنوان کرد: با توجه به گرمای زودرس حدود ۲۰ روز تا یک ماه زودتر به استقبال عملیاتی می‌رویم که در بحث حفظ نباتات تعریف شده است که باید روی آن کار کنیم.

وی بیان کرد: مجموعه جهاد کشاورزی نیاز به پشتیبانی و امکانات دارد چون امکاناتی که اکنون در اختیار داریم پاسخگوی انتظاراتی که از شهرستان‌ها دارند نیست.

امینی با تاکید بر اینکه اعتباراتی که در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد باید پاسخ گوی همه هزینه‌ها باشد،گفت: شرایط اقتصادی کشور را درک می‌کنیم ولی همین مقدار اعتبار هم پاسخ گویی نیاز شهرستان بروجرد نیست.

وی تصریح کرد: اگر وزارت خانه اعتقاد دارد که امنیت غذایی یکی از ارکان مهم نظام و حکومت است به همین اندازه نیز باید به آن توجه کند؛ اکنون از ما انتظار دارند که در این بحث فعال باشیم که طبیعتا این کار را خواهیم کرد ولی اگر نقصانی پیش بیاید نمی‌پرسند که چرا این نقصان پیش آمده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اظهارداشت: یکی از مسائل مهم ما بحث هماهنگی  بین دو دستگاه غله و جهاد کشاورزی است چون سال گذشته تمام همکاران ما با تمام توان کار خود را انجام دادند ولی متاسفانه اختلافی که در نوع نگرش بین دو مجموعه وجود داشت شرایطی پیش آمد که شرایط بررسی شد  بنابراین انتظار داریم مجموعه‌های وابسته به این بخش هماهنگ و با اهداف هم سو باشند تا بتوانیم نتیجه مشترک بگیریم.

وی افزود: اگر معتقدیم فعالیت موثر در بخش حفظ نباتات می‌تواند ۳۰ تا ۴۰ درصد در عملکرد و کیفیت محصول ما موثر باشد نیاز است توجه ویژه ای به بحث حفظ نباتات و امکانات شود تا بتوانیم وظایف محول شده را به نحو احسن انجام دهیم.

امینی بحث گران شدن قیمت سموم را یکی از موضوعات بسیار مهم دانست و عنوان کرد: این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد، با تامین یارانه بخشی از سموم کشاورزان استقبال ویژه‌ای می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به گرانی سموم مزارع برگشتی فراوانی خواهیم داشت و همین مزارع رها شده خواهند ماند بنابراین نیاز است اعتبار ویژه‌ای در اختیارمان باشد تا بتوانیم این مزارع را فعال کنیم؛ متاسفانه شهرستان‌هایی که سال گذشته در این بخش هزینه کردند، بدهی‌هایی آنها هنوز تامین نشده است.

Postal https://pro-essay-writer.com code 71103 agency name caddo parish county name caddo parish highest grade offered 12 total students 448 more info about the school mailing address 2104 milam street, shreveport,la

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close