اخبار بروجرد

نگاهی به کارگزاری‌های بیمه در بروجرد؛ تسریع یا تعلل!

روزهای بروجرد- سحر صارمی: امروزه بیشتر فعالیتهای خدماتی و رفاهی کشور از طریق بخش خصوصی اداره و اجرا می گردد، ازاینرو سازمان تامین اجتماعی نیز چند سالی است که همگام با سایر بخشهای دولتی، اقداماتی در راستای برون سپاری در قالب ایجاد کارگزاری انجام داده که صف های طولانی و ازدیاد جمعیت در کارگزاریهای بروجرد خود دلیلی بر این موضوع است که به دلیل عدم استراتژی مشخص و کمبود نیروی ماهر این موضوع ابتر مانده و نتوانسته نیاز سازمان را برآورده نماید.

بیمه شدگان بر پایه آینده نگری و همچنین تامین هزینه های درمانی خود و خانواده دست به دامان دفترچه بیمه ای می شوند که برگ برگ ان مرحمی بر دردهای بیمارشان در روزهای سخت باشد و افزایش اعتبار و تمدید این دفترچه های درمانی مشکلات عدیده ای را برایشان در دفاتر کارگزاری بروجرد به ارمغان آورده است.

بیش از ۵۱ درصد جمعیت بروجرد بیمه شده تامین اجتماعی می باشند و تامین اجتماعی بروجرد یکی از بزرگترین تامین اجتماعی های شهرستان های کشور است و انتظار می رفت که تاسیس این کارگزاریها باعث تسریع در روند ارائه خدمت رسانی بهتر به بیمه شدگان شود.

هدف اصلی از ایجاد دفاتر کارگزاری تامین اجتماعی، تسریع در پاسخگویی و ارائه خدمات بهتربه این قشر آسیب پذیر است درحالیکه محیط نامناسب و فضای اداری کوچک ، قطعی سیستم و کمبود نیروی انسانی ماهر از جمله موانع خدمت رسانی بهتر به بیمه شدگان در این دفاتر شده است.

با مراجعه به این کارگزاریها و جنجالهایی که هرروزه شاهد ان هستیم متوجه مشکلات زیاد این مراکز می شویم و با بیمه شدگانی مواجه می شویم که گاها به دلیل تعلل زیاد در این مکان ها انواع بدوبیراهها را نثار این سیستم می کنند و هرروز تقریبا درگیریهای لفظی در این مکان ها رخ می دهد.

به سیستم نوبت دهی مجهز هستند ولی رعایت نکردن نوبت و نادیده گرفتن حقوق افراد منتظر در صف حتی از جانب خدمتگزاران این کارگزاریها نیز مشکلی اساسی است.

از این رو، انتظار می رود که ، مسئولان مربوطه چاره اندیشی کنند و با افزایش تعداد کارگزاریها و نیروی انسانی کارشناس و با مدیریت بهتر این اماکن بتوانند در راستای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه بیش از ۱۷۵ هزار بیمه شده بروجردی قدم بردارند .

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close